07-12-16

Currently... (Winter edition)

De perfecte winter dag is wanneer het goed vriest, waardoor er een wit laagje op de bomen en het land ligt, maar wanneer óók de zon schijnt. Ik voel me dan altijd alsof ik in een sprookje ben beland en ik hou ervan om op zulke dagen een rondje te lopen met een fijn muziekje op. Maar ook is het met koud weer het perfecte moment om lekker onder een dekentje te kruipen om een boek te lezen of van een goede serie op Netflix te genieten. Omdat ik op zulke momenten van de winter hou, heb ik een 'currently' artikeltje voor jullie, maar dan met een winters sfeertje. 


Reading... 'Extreem Luid en Ongelooflijk Dichtbij'. Dit is als ik het goed heb de derde keer dat ik in dit boek begin, maar de vorige keren kon ik er niet goed in komen. Maar... waarom probeer je het dan nog een keer, zul je misschien denken. Omdat het me toch zo'n goed boek leek dat ik de vorige twee mislukte keren toch een beetje afschuif op het feit dat mijn Engels toen nog niet zo goed was en/of ik niet in de stemming was om een boek in het Engels te lezen (dat heb ik soms), en daarom lees ik 'm nu gewoon lekker in het Nederlands. Dit keer was het geen probleem om in het verhaal te komen en ik HOU van dit boek. De sfeer, de schrijfstijl, de plaatjes tussendoor, de hoofdpersonen... All of it! 


Watching... Downton Abbey! Nadat ik een maand geleden Gossip Girl afkeek dacht ik na over wat de volgende serie zou zijn die ik zou gaan kijken, en Downton Abbey werd het. Ik hoorde zo veel goede dingen over deze serie dat ik het wel moest kijken. En alle goede woorden over deze serie zijn helemaal waar, want het is een heerlijke kostuumdrama. Ook ben ik met Suzanne begonnen met kijken van Gilmore Girls, en ik vind het leuk! Het is nog wel heel 'pril', want we zijn pas bij aflevering 3 😉




Eating... de Sinterklaas Cheesecake. Het is nu natuurlijk al Sinterklaas geweest, maar er is nog een héél klein stukje over, dus die ga ik straks denk ik nog maar even lekker op eten. Het is echt the best, met speculaasbodem en wittechocolade + pepernoten + gezouten karamel erbovenop. Ik zei het toch... the best! 

Listening... Ik luister vooral heel veel naar mijn eigen afspeellijsten op Spotify, maar ook ga ik vaak voor Deep House Delight als ik daarvoor in de stemming ben (ik vind het heerlijk tijdens het studeren om om op te zetten tijdens het aankleden/opmaken). Het album van John Legend is ook goed, trouwens. En Phlake. En Jack Johnson. 

Loving... het winterse landschap, zoals ik hierboven ook al zei. Ik kan echt genieten van de plaatjes die de zon in combinatie met rijp op de bomen en mist oplevert. Ook hou ik van Vlogmas die veel Youtubers weer doen (en dan vooral die van Annemerel). En van de film 'The Light Between the Oceans' die ik vorige week met Soesja in de bioscoop zag, en van het vooruitzicht van de film La La Land met Ryan Gosling en Emma Stone. Ik hou van veel dingen.



Enjoying... mijn geweldige gekleurde lampjes die ik voor Sinterklaas kreeg. Ze zijn misschien erg trippy, maar het staat echt super vrolijk en gezellig in mijn kamer. De perfecte manier om in de kerstsfeer te komen. Trouwens, ik ben sowieso heel blij met hoe mijn kamer er nu uit ziet. Misschien is het een goed idee om binnenkort een roomtour 2.0 te doen? Wat vinden jullie?

Wat doe jij op dit moment? Hou je ook zo van de winter?