06-11-16

ZNDG #2 (studeren, eten en een nieuwe kamer)

Goedemorgen op deze fijne zondag! Ik zit op dit moment lekker tegen een kussen aangeleund in mijn vernieuwde - prachtige - kamer, en buiten zie ik een blauwe lucht. Maar het is herfst, dus het is natuurlijk nooit zeker hoe lang de lucht blauw blijft. Voor je het weet vliegen de regendruppels ons weer om de oren... Vandaag is het tijd voor ZNDG #2. In ZNDG vertel ik kort iets over mijn week met wat foto's erbij en deel ik blogpost tips en andere dingen die me in de afgelopen week zijn opgevallen. Fijne zondag :)

mijn week



Ik eindigde vorige week met enerzijds ultieme ontspanning en anderzijds keihard studeren. Zaterdagavond hield ik met Suzanne een Gossip Girl 'marathon', want ik was bijna aan het eind van de serie en de laatste vier afleveringen wilde ik liever met een supporter kijken. Alleen had ik dit niet aangekund hoor. Maar nu is het dus voorbij, echt super jammer, maar ik vond het een heerlijke serie en een fijn einde. Zondag heb ik de hele dag geleerd voor mijn tentamen voor Strafrecht, die ik maandagavond zou hebben. 

Ik heb dit hele semester in de avond tentamens (18:30-21:30) en dat ik vind ik verschrikkelijk. Als ik 's ochtends al tentamen zou hebben zou ik die dag ook niet meer leren, maar omdat ik de hele dag aan het 'wachten' ben voor het tentamen, voelt het alsof ik nog iets moet doen. Maar ja... Om de tentamenstress even te vergeten liep ik maandag een klein rondje door het bos. Ik HOU van de herfstkleuren in het bos! Na het tentamen, wat best goed ging, at ik het laatste beetje witte chocolademousse. Best lekker, maar ik ben toch meer van de 'gewone' chocolademousse. 


De dag na het tentamen had ik een enorme 'meeeeh' dag. Ik voelde me gewoon niet zo fantastisch en was ook totaal niet productief. Woensdag begon ik de dag met een fijn ontbijtje en vervolgens hielp ik Suzanne met economie. Zelf deed ik niet héél veel voor mijn studie, maar wel maakte ik afbeeldingen bij mijn afspeellijsten op Spotify. Ik hou echt van die nieuwe optie. (En yay ik heb 1 volger op mijn afspeellijst, haha). 

's Avonds ging ik bij Janneke, mijn nicht(je), eten in haar nieuwe containerwoning. Zo tof daar! Ze had alleen nog een oven, maar no problem voor ons, want we maakten fantastische kip + groenten uit de oven. 

Donderdag ging ik wel écht goed beginnen voor criminologie. Ik heb dat tentamen pas donderdag dus de druk is er totaal niet, maar ik bedacht me dat als ik op tijd begin, ik het gewoon lekker rustig aan kan doen. Zoals nu, lekker om 10:30 in bed bloggen. Top! 


Ook donderdag: hardlopen door het prachtige herfstweer. Het lopen zelf ging niet eens héél fantastisch, maar ik genoot echt heel erg van het weer en de mooie herfstkleuren. Ik ging halverwege zelfs even lopen zodat ik wat meer van de omgeving kon genieten. Oma stijl, joepie! 

Vrijdagochtend werd ik wakker op mijn matrasje in een lege kamer (zie hieronder) maar toch was ik blij en maakte ik een selfie. 



Vrijdagavond plofte ik lekker met mama op de bank om de eerste paar afleveringen van de nieuwe Netflix serie The Crown te kijken. Echt een aanrader, ik vind het een fantastische serie: goed gespeeld, mooi gefilmd en ook nog eens interessant. Papa wil nu de afleveringen ook gaan terugkijken zodat we daarna met z'n vieren de serie kunnen kijken. Het zal dan wel veel langer duren dan wanneer ik het in mijn eentje kijk, maar het is ook niet echt een serie om te binge watchen. Gewoon lekker rustig aan. 

De reden dat mijn kamer leeg was: omdat ik een nieuwe vloer heb gekregen!!! En toen kon ook eindelijk mijn 2-persoonsbed die ik in mijn kamer in Groningen had erin. Ik ben echt ZO blij met mijn kamer nu! Roomtour binnenkort?

bijna naar kopenhagen!

Aanstaande vrijdag ga ik voor een weekend naar Kopenhagen, om daar Lisa te bezoeken en de stad te bekijken. Ik heb er zó veel zin in, en ik ben echt heel erg benieuwd naar de stad. Hebben jullie nog tips voor hotspots of dingen om te doen? 

blogpost tips

  • Ik heb echt zo veel zin om weer een keer naar Londen te gaan! En toen ik de video van Laura zag wilde ik al helemáál een keer terug. De beelden + het muziekje geven echt het perfecte sfeertje. 
  • Carrot Cake is zo lekker, en hoewel het het hele jaar door natuurlijk fantastisch is, is het ook wel echt iets wat bij het herfstweer past. In dit recept vond ik het er ook weer heerlijk uit zien.
  • Misschien ken je het wel dat je op 1001 plekken delen van een planning en to-do lijstjes hebt staan: op je laptop en telefoon, in ieder notitieboekje dat je hebt en ook nog op losse blaadjes. Verzamel al deze dingen en maak een overzichtelijke planning met behulp van het artikel van Linda. 
  • Hoe het iedere morgen schrijven in een dagboek kan helpen om je gedachten tot rust te laten komen en je leven te veranderen. 
Hoe was jouw week?