09-10-16

ZNDG #1 (studeren in de UB, geitjes aaien en blogpost tips)

Ik hou van zondagen. Van het ultieme zondagsgevoel om lekker nog een paar keer om te draaien en nog eventjes onder de dekens te kruipen. Van warme broodjes met kaas en koffie. Van een joggingbroek all day en een knot. Van Heel Holland Bakt. En van een beetje studeren in alle rust. Zondagen zijn mijn ultieme manier om de week rustig af te sluiten en weer op te laden om op maandag weer vol energie te beginnen. Omdat ik zondagen zo fijn vind, heb ik besloten een vaste rubriek te beginnen voor op de zondag. Naam? Zondag, maar dan op de 'hipster manier', zoals Maaike dat zo mooi zei. In ZNDG schrijf ik kort iets over mijn week met een paar foto's erbij, deel ik blogpost tips en als me nog iets is opgevallen de afgelopen week of me iets van het hart moet komt dat óók in ZNDG. Of te wel: een mixje van van alles en nog wat met een persoonlijke touch. Ik ben benieuwd of jullie het leuk vinden! Fijne zondag :)

My week



 De afgelopen week was rustig, maar wel erg fijn. De eerste herfstdagen zijn voorbij en ik heb genoten van mijn allereerste warme chocomel met slagroom van dit seizoen. Op maandag was ik, nadat de cursus waar ik me voor had opgegeven niet door bleek te gaan, al vroeg in de UB te vinden waar ik een plekje uitkoos met uitzicht op het prachtige academiegebouw. Iedere - maar dan ook iedere keer - dat ik in de UB lekker zit te werken beloof ik mezelf om dat vaker te gaan doen. Maar je raadt het al... ik doe het nooit. Ik besloot terug naar het station te lopen door het zonnetje en nam daar een Pumpkin Spiced Latte. Mijn eerste (en enige) van dit jaar. Dinsdag was het tijd voor het eerste college van de week, gevolgd door een paar uurtjes aan het werk bij het huiswerkcentrum. Ik las 'Perfect Match' van Jodi Picoult uit, omdat ik er zo klaar mee was dat ik niet langer meer erin wilde lezen, maar tegelijkertijd wilde ik wel weten hoe het af zou lopen. Daarna begon ik in 'Brooklyn' van Colm Tóibín, en die is tot nu toe best mooi. Woensdag en donderdag waren niet speciaal, maar ik droeg wél mijn nieuwe donkergroene (ik HOU van die kleur) trui van de H&M. Vrijdag hees ik mezelf in een nette rok en witte blouse om naar het congres van de studievereniging te gaan. En het was best interessant! Ik ben blij dat ik gegaan ben. Toen ik thuis kwam was het tijd voor Netflix en pizza. Yas!

gister: knuffelen met de geitjes






Gisteren ben ik samen met Floor naar de kinderboerderij in het Stadspark geweest en dat was LEUK! We knuffelden met geitjes, katten en koeien en genoten van het herfstweertje. Daarna genoten we nog even van een taartje/bagel met koffie/chocomel bij de Bagels & Beans. Een heerlijke zaterdag! 

blogpost tips

  • Damn, heb je er wel eens over nagedacht dat spaghetti met pittige avocadosaus het beste is wat je ooit gaat eten? Ik nog nooit, maar sinds het artikel van Frauke en Arne heb ik er zin in. 
  • Ken je zo'n foto van een resort met hutjes in het prachtige blauwe water, met witte stranden en een piepklein eiland waar een prachtig restaurant op ligt? Het is het Baros resort in de Malediven, en ik denk dat het voor veel mensen dé vakantie-wishlist bestemming is. Laatst zag ik een Youtube video van Louis waarin hij een sfeerimpressie geeft van dat prachtige resort, en nu wil ik er al helemaal heen. 
  • Mojito fan? Dan krijg je vast net zo veel zin in deze 'pineapple coconot mojito' als ik. Het lijkt me echt een fantastische tropische smaakcombinatie. Nog beter zou het zijn op het strand of aan het zwembad, maar in de herfstzon lukt het ook wel, toch? 
  • Ik vind het altijd heel inspirerend om verhalen achter succes te lezen, en dit artikel waarin jonge ondernemers hun succesverhaal delen vond ik dan ook erg interessant om te lezen. 
  • En in dit artikel vertellen business vrouwen wat ze in het eerste uur van hun werkdag doen. Vooral de routine van Sallie Krawcheck, waarin ze vertelt dat het slim is om juist te beginnen met iets creatiefs en te eindigen met 'geestdodende' dingetjes als mails versturen, vind ik erg slim! Zo stimuleer je innovatie en creativiteit. 
Vandaag komt oma om de verjaardag van mijn zusje (nog) en die van mij (alvast) te vieren. Dus: taart! 

En, wat zijn jouw plannen voor vandaag?