02-10-16

Hello October (blogpost tips & op de planning)

Hallo oktober! De maand dat de bomen weer oranje/rood/geel/bruin gaan kleuren, de maand van de warme chocolademelk en Netflix, de maand van de eerste tentamens én de maand dat ik 21 word. Ik heb er zin in, want de maand waarin ik jarig ben vind ik vanzelfsprekend het allerleukst!




... mijn plannen voor oktober

Oktober... het maakte in ieder geval een denderende entree toen ik gisterochtend wakker werd van het geluid van regen op mijn raam. Voor mij een goedkeuring om me nog eens even om te draaien, want ik lag nog zo lekker en daar wilde ik graag nog even van genieten. Toen ik uit bed kwam had ik eigenlijk wel zin in deze maand. Ik begin deze maand met een Nespresso, want ik heb een Nespresso machine gewonnen van mijn studievereniging. Ik ben er nog niet uit of ik het erg veel toegevoegde waarde vind hebben, maar lekker is de koffie wel. Ook begin ik het studerend, met een enorm duf hoofd en een Deep House afspeellijst aan op Spotify (daarmee kan ik me soms echt goed concentreren) blader ik door de wetboeken en probeer ik de vragen te beantwoorden voor 'Strafrecht'. Ondertussen zijn er nog maar drie van de zeven weken over van het eerste blok van dit studiejaar, het gaat echt super snel! Maar over twee weken ga ik op zaterdag de Amsterdam City Walk lopen (18 kilometer door het centrum van Amsterdam) en daarna voor een paar dagen naar Texel. Ook ben ik over drie weken jarig en word ik 21 jaar. Voor het eerst in jaren ga ik mijn verjaardag weer eens vieren voor vriendinnen, onder het genot van veel eten en drinken. Ik heb er zin in! Vorig jaar maakte ik wat herfstfoto's aan het eind van oktober en dat ben ik dit jaar weer van plan. Lekker creatief bezig zijn en buiten rondlopen en genieten van de herfstkleuren en het herfstlicht vind ik erg leuk! En verder? Lekker lezen, Netflixen, bloggen (hoop ik), eten en hardlopen.

_MG_1421

Foto van Sabine Metz

... blogpost tips


  • Deze Oreo tiramisu van Lekker en Simpel wil ik héél graag maken. Ik bedoel: Oreo's en Tiramisu klinkt als het beste van twee werelden. 
  • Kijk hoe móói en inspirerend de Wall Grid is die Zoë maakte! Altijd als ik DIY artikelen en video's zie heb ik zin om aan de slag te gaan, maar ik doe het eigenlijk nooit... Maar goed, ik wil jullie deze tip toch even meegeven :)
  • Ik vertelde laatst al dat ik Bullet Journals er altijd geweldig uit vind zien. Mensen maken de mooiste planningen, met alles erop en eraan. Ook Sabine heeft een fantastisch uitziende Bullet Journal. Neem zeker een kijkje!
  • Blogvriendinnetje Lisa is op dit moment in Canada aan het studeren, en ik ben fan van haar Canada update artikelen.
  • Herkenbaar artikel over het niet hebben van wilde plannen in het weekend en dat helemaal prima vinden, totdat op maandag iedereen aan je vraagt wat je voor bijzonders hebt gedaan... 
  • Ik ontdekte laatst een nieuw boeken Instagram account, en ik vind ik het er prachtig uit zien. Daardoor krijg ik helemaal zin om te gaan lezen in oktober. 

... en dan mijn eigen blog

Ik worstel lang en veel over de vraag wat ik nou met mijn blog wil. Minder persoonlijk, misschien. Of gericht op één onderwerp. Of een heel ander blog. Ik weet het nog steeds niet, maar wel weet ik dat ik met nadenken over deze kwestie niet veel verder kom. Daarom heb ik besloten om maar weer even een tijdje ga proberen wat ik leuk vind om over te bloggen en welke dingen in de smaak vallen bij jullie. Ik ga nu in ieder geval proberen om op dinsdag, donderdag en zondag een artikel te plaatsen! Als je zeker wilt weten dat je niks mist of als je niet voor niets naar mijn blog wilt gaan, kun je me het beste gaan volgen via Bloglovin'. Dat kan ook per mail, dan krijg je een mailtje wanneer ik iets plaats (zie hieronder!). Maar... hoe je me ook volgt, ik vind het erg leuk als je mijn artikelen leest en zo af en toe laat weten wat je ervan vindt :)

Follow

Wat voor soort artikelen vind je leuk om te lezen? En wat gaat de maand oktober jou brengen?