04-10-16

10 dingen die me blij maken #2

Ik weet nooit zo goed of de term 'levensgenieter' bij me past, omdat ik zo vaak de negatieve en moeilijke kanten van iets zie. Maar soms is er zo'n dag dat alles geweldig lijkt te zijn. Zo'n dag was het gisteren: een heerlijke maandag en het perfecte begin van een nieuwe week. Wat mij betreft de ideale gelegenheid om eens even tien dingen waar ik blij van word op een rijtje te zetten. Doe je ook mee? 


  1. Studeren in de binnenstad. Normaal gesproken heb ik colleges op de Zernike Campus net buiten Groningen, maar de vakken voor mijn minor heb ik lekker in het centrum. Ik kan echt genieten van de sfeer die daar hangt en van de prachtige gebouwen. Als ik op mijn fietsje door de menigte studenten fiets die van collegezaal naar collegezaal lopen word ik altijd heel blij van de stad waar ik studeer. 
  2. Als mijn Instagram-feed er mooi uit ziet. Al zeg ik het zelf, natuurlijk. Ik doe altijd semi mijn best om het er mooi uit te laten zien, ook al plaats ik wel gewoon een foto als ik die heel leuk vind. Maar soms passen de kleuren op de één of andere manier perfect bij elkaar en word ik echt blij van de foto's als ik er naar kijk. Hierboven zie je hoe het er nu uit ziet :) Zijn er meer mensen die het belangrijker vinden dan ze willen toegeven hoe hun feed eruit ziet?
  3. Vliegtickets boeken voor Kopenhagen! Yes, ik ga in november Lisa bezoeken die daar een semester studeert en ik heb er ZO veel zin in. 
  4. 'Living' van Bakermat 
  5. Als een rondje hardlopen goed gaat en ik niet bijna neerval als ik nog maar halverwege ben. Gisteren liep ik 35 minuten en de vorige keer dat ik dat probeerde (vorige week) ging het echt voor geen meter. Maar nu wel, gelukkig. Ik ben trouwens alweer begonnen met een schema voor 10 kilometer dus ik hoop dat 10 keer scheepsrecht is... 
  6. Hoe mijn kamer er nu uit ziet. Voor wie het gemist heeft: ik woon weer thuis. En ik heb een boel veranderd, omdat er nu ook wat meubels uit mijn kamer in Groningen in staan. Het is nog niet helemaal af, omdat er nog een nieuwe vloer in komt (geen rode vloer meer yay) en als dat klaar is zet ik mijn tweepersoonsbed er in. Maar het voelt nu al ZO fijn! Ik zit er ook veel meer dan voor ik op kamers ging, toen zat ik vooral beneden. 
  7. Pumpkin Spiced Latte, ook al is het €5... Ik heb wel met mezelf afgesproken dat dit de enige PSL is die ik dit jaar ga kopen, want eigenlijk vind ik het best wel zonde voor mijn geld. Maar like I said het was een fijne maandag en dat moest ik vieren.
  8. Mijn nieuwe telefoon - Samsung Galaxy S6! Omdat hij zulke mooie foto's maakt en snel is en een helder beeldscherm heeft. Dat heb ik ZO lang gemist. Blij mee :)
  9. Dat het lekker herfstig begint aan te voelen buiten. Ik ben dol op de zomer maar ik kan er ook echt blij van worden als het buiten zo lekker fris voelt maar wel lekker weer is, en dat de bomen zulke mooie kleuren worden. Ook vind ik het altijd wel weer knus om wat meer binnen te zitten. Lekker lezen in mijn fijne stoel met thee, bijvoorbeeld. 
  10. Bloggen! Hoe veel struggles ik ook heb en hoe vaak ik Maaike ook niet lastig val over mijn inspiratieloosheid of zo, ik blijf het te leuk vinden om ermee te stoppen. Dus jullie zijn voorlopig toch nog niet helemaal van me af...
Waar word jij het allerblijst (als dat een woord is) van?