18-09-16

Books: Boekenfestijn Utrecht aankopen

Afgelopen donderdag stond er iets op het programma wat ik al een hele tijd wilde doen: het boekenfestijn bezoeken! Een tijdje geleden zag ik op Facebook dat Maaike naar dit evenement ging, en ik stuurde haar meteen een berichtje 'ik wil mee!'. Zo kwam het dat we donderdag zo'n drie uur lang naar rijen vol boeken staarden en weer naar buiten liepen met een paar kilo's extra gewicht, hoofdpijn van al het titels scannen, en honger. Ik kocht vier boeken voor in totaal €13,95, en ik laat jullie zien welke dat zijn.



jodi picoult - perfect match

Nina assisteert bij rechtszaken van misdaden waar families uit elkaar worden getrokken. Wanneer ze erachter komt dat haar vijf jaar oude zoontje Nathaniel seksueel mishandeld is, is haar eigen familie in gevaar. In één klap lijkt de wereld waar Nina in leeft helemaal anders en de grenzen tussen privé en werk worden weggevaagd. De door woede aangewakkerde strijd die Nina aangaat kan ervoor zorgen dat ze kwijtraakt waar ze juist voor vecht...

De volgorde van redenen waarom ik dit boek pakte was ongeveer: de voorkant, de schrijfster, de achterkant... Het verhaal klinkt erg heftig en mooi tegelijkertijd, en ik ben erg benieuwd waar het precies over gaat. Ik heb nog nooit iets van Jodi Picoult gelezen, ook al staan er meerdere boeken van haar op mijn to-read lijstje op Goodreads. Maar goed, eentje moet de eerste zijn! 

andré aciman - harvard square

Harvard Square speelt zich af in 1977 en gaat over een jonge, Joodse student van de Amerikaanse universiteit Harvard. Hij wil erg graag opgaan in de Amerikaanse samenleving, maar dat is niet altijd makkelijk. Samen met een Arabier die hij ontmoet, leidt hij voor even een zorgeloos studentenbestaan in bars en cafés rondom Harvard Square, maar wanneer de Arabier uitgezet dreigt te worden moet de student kiezen tussen opgaan in de 'Nieuwe Wereld', of zijn vriend te redden uit de 'Oude Wereld'. 

Net toen Maaike zich zorgen begon te maken over het feit dat zij al vijf boeken in haar mandje had liggen en ik nog niet één, pakte ik dit boek op. Wederom lichtelijk aangetrokken door de mooie voorkant, maar toen ik de beschrijving van het boek las wist ik dat ik deze wilde lezen. Ik hou sowieso erg van verhalen die zich in de geschiedenis afspelen en ik denk dat dit boek de perfecte combinatie gaat zijn tussen historie en beschrijvingen van vriendschap.

Amanda Prowse - Clover's Child

Clover's Child speelt zich af in de jaren zestig in Londen. Dot haar leven krijgt warmte en kleur door de jonge, knappe soldaat Solomon. Al snel dromen ze over een idyllisch leventje samen, maar in 1961 is het vrijwel onmogelijk dat 'East End' meisjes een relatie hebben met 'West Indian' jongens. Ze blijven thuis en leven het leven dat hun families voor hun gepland hadden, maar dit scheurt hun harten in tweeën. 

Dit klinkt als een zoetsappig verhaal over een verboden en onmogelijke liefde, maar wel als een fijn zoetsappig verhaal. Dit boek krijgt ook echt gemiddeld 4.07/5 sterren op Goodreads, en toen ik dat zag was ik nog wat extra benieuwd. Ik kan niet wachten om het te gaan lezen en me te wanen in het Londen uit de jaren 60. 

Alice Walker - De kleur paars

De kleur paars gaat over twee zusjes, Celie en Nettie, die opgroeien in het arme Zuiden van de V.S. aan het begin van de twintigste eeuw. Celie wordt al jong uitgehuwelijkt aan een oudere man waardoor ze mishandelt wordt, maar ze schikt zich in haar lot. Als ze ontdekt dat hij jarenlang brieven die ze van haar zus Nettie kreeg heeft achtergehouden, vecht ze terug. 

Ik begin wel een klein beetje een trend te herkennen in de boeken die ik heb uitgezocht: het zijn vrijwel allemaal boeken die zich afspelen in 'de geschiedenis'. Maar naast dat sprak dit verhaal me erg aan, en ook de titel vind ik spannend. Ik vraag me namelijk erg af hoe die titel in het boek naar voren gaat komen! 

Dat waren de vier boeken die ik gekocht heb op het Boekenfestijn in Utrecht! Als je benieuwd bent naar mijn reviews kun je me altijd op Goodreads toevoegen, dan mis je het niet ;)

Ben jij wel eens op het Boekenfestijn geweest?