14-08-16

Zomervakantie, Blogdip & hoe nu verder?

Hallo daar, hoe gaat het met jullie? Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst geblogd heb, en dit witte scherm van Blogger komt me bijna onbekend voor. Want met een tijdje bedoel ik eigenlijk een tijd (twee maanden is een tijd, toch?). Op deze lichtelijk druilerige zaterdagmiddag vond ik het wel eens tijd voor een update, waarin ik uitleg waar deze lange blogstilte door komt en hoe ik nu verder ga, maar on the positive side: ik ga mijn geweldige en heerlijk fijne vakantie in Italië samenvatten.

De vakantie brachten we in het altijd even fijne Italië door. We begonnen met het ontdekken van een - voor ons - nieuw gebied: Le Marche. Onze camping lag aan de Adriatische zee, maar wel op zo'n vijftig meter boven zeeniveau waardoor het niet direct aan een strand of iets dergelijks lag. Maar serieus, wát een prachtig blauwe zee was dat, ik kon het maar niet geloven en iedere keer dat we er langsreden viel mijn mond bijna weer open van verbazing. Ik vond het er heerlijk. Lekker veel bij het zwembad liggen, fijn lezen op mijn e-reader, spelletjes doen met Suzanne en af en toe ergens naartoe. We bezochten bijvoorbeeld Pesaro, Gradara en San Marino (een nieuw 'land' dat ik aan mijn lijstje kan toevoegen!). Verder maakten we ook wat wandelingen en genoten we van heerlijk Italiaanse pasta, pizza, ijs en andere gerechten. Genieten!

Na anderhalve week reden we via de prachtige en indrukwekkende grotten van Frassassi naar onze tweede camping, gelegen net iets boven Perugia in Umbrië. De streek was voor ons niet volledig nieuw, maar vorig jaar zaten we wel in een ander gedeelte. De camping was ietsje minder dan de eerste, maar na een momentje van teleurstelling hebben we alsnog keihard genoten van het relaxen, zwemmen, zonnen en van de mooie omgeving. Op deze camping gingen we bijna iedere avond uit eten wat ook geen probleem was, en als we toch nog even wat wilden bewegen liepen we naar het mooie rustige dorpje vlakbij de camping. Deze vakantie heeft me echt goedgedaan! Ik kan er nu wel weer even tegen (en ik heb zelfs alweer een volledige werkweek overleefd) en er zijn wat dingetjes op zijn plek gevallen in mijn hoofd, enzo. 

Voor meer foto's van mijn vakantie kun je mijn Instagram bekijken! Mijn laptop is namelijk stuk, en daardoor heb ik de vakantiefoto's even niet bij de hand (maar ze staan nog wel op mijn camera en harde schijf hoor). 

En dan nu... waarom blog ik niet meer/zo weinig? Eigenlijk begon het ermee dat ik aan mijn zomerbaan was begonnen, waardoor ik geen tijd en zin had om te bloggen. Daarna ging ik op vakantie en eigenlijk had ik er al die tijd ook niet zo veel zin, inspiratie en motivatie voor. En nu... weet ik het niet zo goed meer. Ik twijfel of ik nog wel wil bloggen en of het nog wel bij me past om redelijk persoonlijke dingen op Internet te delen. Ik voel me soms een beetje te oud en serieus ervoor, maar aan de andere kant vind ik creatief bezig zijn en schrijven wel leuk. Het punt is dat bloggen op deze manier voor mij niet écht meer werkt. Ik voel 'm niet meer. Maar wat ik dan wel (eventueel) wil, is me nog eventjes een raadsel. Ik heb er de laatste tijd best veel over nagedacht maar verder dan dat ik er nu even geen zin in heb kom ik niet. Ik weet dus niet wanneer jullie weer een berichtje kunnen verwachten, maar als ik een soort van besluit heb genomen laat ik dat natuurlijk weten. En tot dan kun je me gewoon volgen op Instagram, want dat vind ik nog steeds heel leuk om te doen. Hebben jullie tips voor mij? Misschien begrijpen jullie het, of hebben jullie een doorslaggevende mening. Wat het ook is, ik zou het graag horen om uit deze struggle van wel/niet bloggen te komen.



Dankjewel en veel liefs, Marjolein