27-08-16

Nieuwe laptop: de Asus Zenbook UX305

Zeg maar bye bye tegen mijn grote (en dikke) laptop, want hallo Asus Zenbook! Al een tijdje was ik bezig met het idee om een nieuwe laptop aan te schaffen, aangezien mijn andere toch wel wat oud, traag en on-meeneembaar begon te worden. Mijn oog viel al snel op de Zenbooks van Asus, aangezien die erg dun en licht van gewicht zijn en ook nog eens erg snel werken door de SSD schijf. Het was alsof mijn oude laptop het aanvoelde, want net toen ik mijn nieuwe besteld had, begaf de harde schijf het. In dit artikel vertel ik jullie iets meer over mijn - prachtige en paarse - Asus Zenbook UX305.



Toen ik naar de specificaties van deze laptop keek was ik vrijwel direct verkocht. Het grootste 'probleem' met mijn vorige laptop vond ik dat hij zo zwaar en groot was. Als ik hem een keertje mee moest nemen naar college of om aan een groepsopdracht te werken, was mijn rugzak vrijwel vol. De Asus Zenbook is maar 12 mm dik en weegt iets meer dan een kilo. Dat was dus helemaal wat ik zocht. Ook bevat de laptop een zogeheten SSD schijf, waardoor hij super snel is. Van het moment dat ik op de 'aan' knop druk tot ik de laptop daadwerkelijk kan gebruiken duurt het ongeveer tien seconden. Ideaal vind ik dat.


Het scherm van de laptop is ontzettend scherp omdat het een ultra HD scherm is. Als ik nu foto's bekijk of een serie op Netflix aan het kijken ben, ben ik iedere keer weer verbaasd over hoe mooi het beeld is. Ik wist niet dat ik daar gevoelig voor was, maar dit verschil met andere laptops is zo groot dat het zelfs mij opvalt. Een nadeeltje is wel dat het interne geheugen van deze laptop redelijk klein is (128 GB) maar met een externe harde schijf en Dropbox/One Drive heb ik dat tekort eigenlijk vrij snel opgevuld. 

Ik gebruik deze laptop nu al een ruime week met heel veel plezier en ik denk dat dat de komende jaren zeker zo gaat blijven. Ik wilde dat mijn nieuwe laptop eentje zou zijn die ik de rest van mijn studie sowieso nog goed zou kunnen gebruiken en ik had ook bepaalde eisen gesteld aan de laptop, en de Asus Zenbook voldoet daar helemaal aan!