25-08-16

Italian Summer #3: Monte Santa Maria Tiberina

De prijs voor de langste plaatsnaam gaat overduidelijk naar het dorpje waar onze tweede camping bij lag: Monte Santa Maria Tiberina. Zoals ik in het vorige artikel al vertelde, was deze camping te bereiken via een bergweg waar meer kuilen dan asfalt in zaten. De eerste keer dat we er reden vroegen we ons dan ook sterk af waar we in vredesnaam nu weer terecht zouden komen. Gelukkig stelde de aanblik op het mooie dorpje MSMT ons gerust en waanden we ons weer volop in de Italiaanse sferen. Op luie dagen dat we nauwelijks van de camping kwamen liepen we vaak toch even naar het dorpje voor een Latte Macchiato bij het restaurant of voor een fotosessie. Het was er zo mooi en rustig! Dit soort onontdekte plekken zijn eigenlijk het meest verrassend en mooi. 








Volgens de eigenaar van de camping wonen er in dit dorpje 12 mensen waarvan de jongste 65 jaar oud is... Ook wel begrijpelijk dat er geen jonge mensen meer gaan wonen, aangezien het zo afgelegen ligt. Maar toch, het dorpje heeft zoveel schoonheid en je hoeft er absoluut niet bang te zijn om omver gelopen te worden door hordes toeristen. Ik vond het iedere keer dat we naar het dorpje gingen heerlijk om er even doorheen te lopen en ook uit eten gaan in zo'n mooie omgeving was erg fijn (en lekker!). 

Dit waren de foto-artikelen over mijn zomervakantie in Italië. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en dat mijn lange afwezigheid op deze manier weer een beetje goedgemaakt is... Ik kom vandaag terug van drie dagen Ameland met Floor, en het plan is om ook daar lekker foto's te gaan maken. Ik denk dan ook dat ik over dit kampeertripje nog wel een blogje ga schrijven. Stay tuned!

Lees mijn andere twee artikelen over Italië:
- Italian Summer #1: Gradara
- Italian Summer #2: Camping Life