21-08-16

Italian Summer #1: Gradara

Italië is een magisch land, en alle vakanties die ik er tot nu toe heb doorgebracht waren minstens net zo fijn als het land zelf. Ook dit jaar heb ik weer volop genoten van alle prachtige dingen die het land te bieden heeft. Ik had - in tegenstelling tot vorig jaar - dit jaar wel weer mijn Canon spiegelreflex camera mee op vakantie, en die heb ik zo af en toe eens goed gebruikt om de omgeving vast te leggen. Niet overal, overigens, omdat ik het soms te warm vind voor een zware camera, en soms is het net zo fijn om de omgeving vast te leggen met simpelweg je ogen, en de beelden en herinneringen op te slaan in je geheugen. Ik mag dan wel een blogdip hebben, het delen van vakantie foto's en verhalen is toch wel iets wat ik een beetje aan het missen was. Daarom heb ik besloten om in een aantal artikelen wat foto's te delen van mijn vakantie in Italië. En in het kort vertel ik er iets bij. In dit artikel neem ik jullie mee naar Gradara, een oude commune met slot dat al van ver te zien was. 








Gradara is het dorpje dat dicht bij onze camping lag en vanaf onze stacaravan konden we het al zien liggen. Het kasteel zag er mysterieus uit en op ieder moment van de dag zag het er weer totaal anders uit. In het gouden uur prachtig met een gouden gloed, en in het donker was het mooi verlicht, zodat we naast lampjes uit lagergelegen dorpen in het dal ook het kasteel konden zien. We deden er altijd onze boodschappen, en we konden natuurlijk niet zomaar voorbij rijden zonder ook een kijkje in het stadje te nemen.

Opzich stelde het niet zo veel voor: een straat met alleen maar restaurantjes en souvenirwinkels, en het kasteel dat vroeger een huis van één of andere familie was. Gelukkig was het best fotogeniek en konden papa en ik allebei los met onze camera. Na een uur waren we wel uitgekeken en dronken we nog een lekkere Latte op een terras.