29-08-16

Dutch Summer: Drie dagen op het zomerse Ameland

Zomer in Nederland. Hoe laat het soms ook begint (eind augustus nog even, hallo?), als de zon dan gaat schijnen en het kwik omhoog schiet, kan het genieten beginnen. Toevallig was ik tijdens de warmste dagen van vorige week op het prachtige waddeneiland Ameland samen met mijn beste vriendin Floor. Het was niet alleen speciaal omdat het zulk mooi weer was, maar ook omdat het voor Floor haar eerste keer op een Nederlands eiland was. Ik had dus een taak op me genomen: laten zien hoe mooi het er is. We (vooral Floor) hebben ook foto's gemaakt en daar wil ik een paar van laten zien. 




We kampeerden 'bij de boswachter', op camping de Middelpôlle vlakbij Nes en op zo'n 700 meter van het strand. Ik moet zeggen dat ik er wel een klein beetje tegenop zag om op een kampeerplaats zonder stroom te staan, want het was al een hele tijd geleden dat ik écht gekampeerd had (een ingerichte tent telt toch niet echt mee...). We hadden in eerste instantie voor één nachtje geboekt maar omdat het zulk lekker weer was boekten we nog een nachtje bij. De tent moest wel een plekje naar links verschoven worden omdat ons plekje volgeboekt was (helaas, er kwam niemand...). De tweede nacht stond ons tentje zo mogelijk nog strakker, wát een talent. 



Na een nacht waarin ik wat onwennig lag te draaien in de tent haalden we ontbijt bij de bakker, verplaatsten we ons tentje en stapten we op de fiets. We ontdekten het hele linker gedeelte van Ameland: van Nes langs de dijk naar Hollum, via de vuurtoren en weer terug naar de camping. Fietsen met de zon op je bol is heerlijk, maar natuurlijk ook wel warm. We moesten dan ook even uitpuffen in de schaduw voor we ons verplaatsten naar het strand. In het gouden uur kwamen we nog eens terug op het strand, dit keer gewapend met onze camera's. We sloten de dag af met een heerlijke maaltijd bij 'Sjoerd', terwijl we van de zonsondergang genoten. 




De laatste dag deden we niet heel veer meer. We haalden wederom lekkere broodjes in Nes, ruimden op, maakten een mini wandelingetje door het bos en genoten nog een uurtje van de zonnestralen op het strand. Daarna was het tijd om al onze spullen weer naar de boot te slepen en naar huis te rijden. 



Ik hou van korte, zomerse tripjes om het zomergevoel nog even vast te houden. Een eiland is dan wel de perfecte bestemming, omdat er niets hoeft en alles mag. Heerlijk! Ik ben ook erg blij met de foto's, en zoals je kunt zien heeft Floor ook hele mooie foto's van me gemaakt. Ik zou mijn Instagram er wel mee willen volspammen, maar ik denk dat het nu wel genoeg is geweest ;) 

Ben jij wel eens op Ameland geweest?