13-06-16

What I eat in my life

Een rubriek die ik op veel blogs voorbij zie komen is 'What I eat in a day', en omdat ik dat zo leuk vind om te zien besluit ik ongeveer iedere dag dat ik dat nu ook écht een keer ga doen. Het resultaat? Ik fotografeer mijn ontbijt om het vervolgens weer te vergeten. Maar op zich is het maken van een foto van mijn eten niet echt iets onbekends voor me, aangezien ik ervan houd als eten er fotogeniek uitziet, en natuurlijk moet ik het dan even delen met iemand. Dus, wat doe ik met al die losse eet-foto's op mijn telefoon? In een collage gooien en met jullie delen, natuurlijk. Misschien geeft het jullie zelfs nog wel wat inspiratie! 


Van links naar rechts

  • Ik probeer in Groningen ook altijd wel een feestje van mijn eten te maken, maar voor één persoon is dat toch vaak lastig. Mama spit iedere week de hele Allerhande door om een eet-menu op te stellen en we eten vaak iets heel speciaals. Wat je op de foto ziet is - geloof ik - groentelasagne met courgette? Ik denk niet dat dit uit de Allerhande komt, maar lekker was het sowieso. 
  • Een van mijn favoriete pasta combinaties is toch echt wel volkoren penne met spinazie en roomkaas en cherrytomaatjes. JAM! Zaterdagavond maakte ik dit nog samen met Suzanne, en het was wederom smullen. 
  • Nog een keer pasta. Dit keer was het een leftover maaltijdje in Groningen. De dag ervoor had ik krieltjes met kip en broccoli gegeten maar ik had niet veel zin in nog een keer aardappels, dus gooide ik het dit keer door pasta heen. Pasta is gewoon altijd een goed idee.
  • Yoghurt met framboos en witte chocolade, ga het proberen!
  • Vrijdagavond ging ik met studiegenootjes eten bij El Txoko in Groningen waar we genoten van een onbeperkt tapas menu. Ik had nog nooit tapas in een restaurant gegeten maar het was zo smullen! We konden steeds twee gerechtjes kiezen en ik had o.a lekkere watermeloen, kroketjes, Spaanse pizza, en salades. 
  • Couscous is wel een beetje mijn to-go maaltijd geworden, want het is gewoon zo makkelijk en je kunt er alles doorheen gooien wat er maar in huis is of waar je zin in hebt. Deze keer was het couscous met spinazie, cherrytomaatjes, pijnboompitjes en spekjes. Lekker!



  • Ik heb het meest fantastische huisgenootje ever! Want Lisan bakt de lekkerste dingen - zoals dit bananenbrood of chocoladetaart - en ik mag altijd proeven omdat ik zo lief ben ;) Het was een random avond waarop we Jane the Virgin keken op Netflix toen er ineens uit het niets een bananenbrood uit de oven verscheen. OK! 
  • Kijk, hier zijn de krieltjes + broccoli + kip waar ik het net over had. Wel lekker hoor! 
  • Dit is echt alweer een tijd geleden, maar ik had zin om te koken voor papa en mama en ik besloot bloemkoolcurry te maken met kikkererwten, waarvan het recept in de Allerhande te vinden is. Ook zat er salsa met ananas en pecannoten en koriander bij, alleen ik ben er toch echt achter gekomen dat ik koriander vies vind. Helaas. 
  • Over bloemkool gesproken ;) Vorige week maakte mama dit: geroosterde bloemkool uit de oven met super lekkere kruiden en daarop een salade van tomaat en feta en peterselie. Het was smullen! 
  • En om af te sluiten nog even het ontbijt dat ik meestal eet: kwark met een schep muesli erin, en daarbij een grote kop thee. Lekker simpel, lekker gezond, prima te doen. Ook eet ik wel eens boterhammen met hagelslag als ik daar zin in heb of havermout met banaan en rozijnen en kaneel. Variatie is fijn.