02-06-16

My May

Het is vandaag 2 (!) juni, kunnen jullie het geloven? Ik nog niet! Vooral het feit dat ik over minder dan drie weken mijn laatste tentamen maak en zomervakantie heb en naar mijn derde studiejaar ga blijft me verbazen. Maar goed, het is toch echt zo! Tijdens het leren voor de tentamens, waar ik nu wel zo'n beetje mee begonnen ben, heb ik gelukkig iets om op terug te kijken: de fijne maand mei. Het begon met een tripje naar Brugge en verder ging ik een dagje naar Ameland, deed ik gezellige dingen met vriendinnen en kocht/kreeg ik weer wat leuke dingen voor mijn kamer. 






In het laatste weekend van april/eerste weekend van mei ging ik naar het prachtige Brugge. Wauw, wat een mooie stad is dat! Samen met papa, mama en Suzanne genoot ik er van de prachtige bouwstijl, het weer, het eten, en het vele lopen. Het was echt een héél fijn weekend en zulke dingen geven me toch weer wat energie om het nog even te kunnen uitzingen tot de zomervakantie. Een uitgebreid artikel met foto's kun je hier teruglezen


De week nadat ik naar Brugge was had ik toevallig ook geen colleges, wat echt een fijne en zeer welkome vakantie was. Wel werkte ik hard aan een groepsopdracht, maar tussendoor was er ook nog tijd voor leuke dingen. Op 4 mei bijvoorbeeld, toen Maaike kwam. Ik had haar nog nooit in het echt gezien maar het was een hele gezellige dag in Groningen (en ik ontdekte weer een nieuwe plek waar je fijn kunt lunchen: Anat in het Noorderplantsoen). 

De dag erna, bevrijdingsdag dus, ging ik niet zoals veel mensen naar het bevrijdingsfestival, maar ik genoot van de eerste zonnestralen op Ameland. Papa en mama zouden gaan en vroegen of Suzanne en ik ook mee wilden. Daar zeg ik geen nee tegen! We waren al super lang niet op Ameland geweest maar het was zo fijn om er te fietsen en op het strand te liggen. 

Ook over deze twee dingen kun je al een verslag lezen op mijn blog, klik hier


Room details! Links een foto die ik maakte voor mijn roomtour, rechts een foto van mijn nieuwe nachtkastje die papa en mama voor me kochten bij de Action. Ik vind het echt leuk hoe mijn kamer steeds meer als mijn thuis gaat voelen. In dezelfde week kocht ik ook een badmat voor bij mijn wasbak, omdat er anders steeds druppels water op de grond lagen van het handen wassen. Wat nog wel echt op mijn wishlist staat is een mooie poster voor boven mijn bed, maar daar moet ik nog even tegenaan lopen. 


Busy times ahead! Mijn hoofd liep zowat over van alle gedachten en het gevoel dat ik het super druk zou krijgen, dus ging ik er even voor zitten om een beetje een planning/overzicht te maken van de laatste weken van het studiejaar. Ondertussen ben ik al bij de laatste collegeweek aangekomen (maar ik heb maar 2 uur college deze week haha) en volgende week vrijdag heb ik mijn eerste tentamen. Opzich is mijn rooster best fijn, maar ik moet niet de fout maken om deze week ultiem te gaan chillen, want dan wordt het vanaf volgende week enorme stress *note to self*. 

Het resultaat van de commissiefoto's kwam binnen. De vorige keer was de foto van mijn hoofd redelijk lachwekkend, maar dit keer ben ik best blij met het resultaat. Papa vertelde me dat dit soort fotografie 'high key' fotografie is, en toen ik het ging opzoeken kwam ik erachter dat ik dat echt een toffe stijl vind. De foto's met mijn hele commissie zijn iets minder geslaagd haha! Maar.... vergeet niet om vanaf morgen (hopelijk) het nieuwste Prospect Magazine over politiek (de Amerikaanse verkiezingen, terrorisme in Brussel en Parijs, studentenverkiezingen, etc) te lezen. Ik laat nooit een kans liggen om te promoten uiteraard. 


Sinds een hele lange tijd stond ik weer eens in de keuken om iets anders dan een avondmaaltijd te maken, namelijk een taart! En omnomnom, deze lemon meringue taart was me toch lekker. Check hier het recept


Bali, oh Bali! Alweer bijna twee jaar geleden verkende ik dit prachtige eiland. Maar nog steeds denk ik er vaak aan terug, aan de dingen die ik er gezien heb en ook wel wat ik ervan geleerd heb. Ik weet niet of ik per se nog eens terug zou gaan, maar dat is meer omdat ik nog ZO veel dingen wil zien dat ik het zonde vind om twee keer naar hetzelfde eiland(je) te gaan. 

Sunday breakfast on point. We ontbijten vaak met z'n vieren met warme broodjes, maar de laatste tijd wil iedereen rond een andere tijd uit bed dus zondag gooide ik alles in mijn yoghurt wat ik in de keuken zag liggen: aardbeien, meloen, granaatappel pitjes en muesli. Dat heb ik niet in huis in Groningen haha #skerestudent. 

Als ik in Groningen ben, ben ik blij dat ik zo lekker in de stad woon, en als ik bij mijn ouders ben (wat ook gewoon nog mijn thuis is) ben ik blij dat ik super makkelijk even het bos in kan lopen. Zondag had ik de hele middag gestudeerd toen ik me bedacht dat ik nog even wilde bewegen en naar buiten wilde. Ik besloot een rondje te lopen met Spotify Premium aan, maar toen ik midden in het bos was en een oortje uitdeed kwam ik erachter dat er echt NIEMAND was en dat ik alleen maar vogeltjes hoorde. Dat, en de lichte kleur groen die de bomen nu hebben gaven me op de één of andere manier een vet ontspannen gevoel. Alsof ik ver ver ver weg was van alles. Tot zo ver mijn zweverige ik.


En maandag ging ik met Lisa naar Zwolle. Ik heb daar dinsdag al een verslag over geplaatst dus ik ga er niet heel erg meer op in, maar het was gezellig.

Fijne juni gewenst! En hoe was jouw mei? Wat waren de hoogtepunten?