04-05-16

Citytrip Brugge (verslag + foto's)

'A balanced diet is chocolate in both hands' vond ik een mooie uitspraak die ik tegenkwam voor één van de vele chocoladewinkels in Brugge. En chocolade, daar weten ze in deze prachtige stad genoeg over. Afgelopen vrijdag kwamen papa, mama, Suzanne en ik na een ongeveer 7 uur durende autorit (inclusief een stuk of drie files) aan bij een leuk appartement dat we ons thuis zouden noemen voor het weekend. Ik heb genoten, terwijl het voelde alsof de werkelijkheid met studie en werk-zoek-stress en kamer schoonmaken super ver weg was, ik heb lekker gegeten, én ik heb foto's gemaakt. In dit verslag wil ik jullie dan ook vertellen + laten zien wat we zoal beleefd hebben. Kijk je mee?


Aangezien we vrijdag pas tegen 17 uur in ons appartementje aankwamen en daarna eerst even bij moesten komen, heb ik die dag geen foto's gemaakt. Maar we aten heerlijke cake en dronken thee lekker op de bank terwijl het zonnetje naar binnen scheen. Vervolgens maakten we ons klaar voor het eerste verkenningsrondje in de stad. Voor mama was het niet helemaal nieuw, omdat ze er twee jaar geleden al eens met vriendinnen was. Voor de rest was het wel nieuw. We liepen via leuke straatjes en bruggetjes naar de markt, waar ik m'n ogen uitkeek. Daarna gingen we op zoek naar een plek om te eten. We kwamen terecht bij een relatief nieuw restaurant waar ik lekkere asperges at. Verder was het niet zo bijzonder, maar wel gewoon lekker. Na het eten liepen we nog even naar een beetje de andere kant van de stad, waar mama de vorige keer verbleef. Op die manier deden we dus lekker aan sightseeing én aan beweging op hetzelfde moment. Iedereen was kapot toen we thuiskwamen, dus keken we lekker rustig naar Ik Vertrek en slapen deden we lekker op tijd (een poging tot in ieder geval). 















Zaterdag na het ontbijt begonnen we met een stukje van een wandeling uit het 100% Brugge boekje. We liepen via het Belfort en de markt waarna we via de heilige bloedbasiliek op de Vismarkt uitkwamen en besloten om een rondvaart te doen. Vanaf het water krijg je, vind ik, altijd echt een ontzettend leuke indruk van een stad, en toen we later verder liepen herkenden we ook al veel dingen door de uitleg van de schipper. Na de rondvaart besloten we neer te strijken bij de Proeverie in de Katelijnestraat. We dronken heerlijke thee en daarbij namen we een schaaltje met praline bonbons. JUM! Daarna moest er natuurlijk weer gewandeld worden om alle calorieën te verbranden, dus gingen we naar het Begijnhof en het Minnewater, allebei ook onwijs mooi. Daarna haalden we patat, om vervolgens door te gaan naar de winkelstraat. Ik kocht eindelijk een nieuwe zomerjas en een leuk truitje en ook mama en Suzanne slaagden allebei goed. Tegen 17 uur waren we weer terug in het appartement waar we wederom op de bank neerploften om op te laden om uit eten te gaan. Dit keer gingen we naar bierbrasserie Cambrinus, vlakbij de markt. Dit is een heel gezellig (maar wel beetje rumoerig) eetcafé waar je keus hebt uit meer dan 400 soorten bier. Natuurlijk dronk ik hier een Brugse Zot bij de stoofpot die ik at. Dat was super lekker! Via een ommetje liepen we terug naar ons huis.






Zondag was het héérlijk weer en daarom doopten we dit om tot de slenter-en-terrasjes-dag. We liepen weer via wat nog onbekende straatjes door de stad en dit onderbraken we door op een terrasje aan het water een kopje thee te drinken met bitterballen erbij, croissantjes met room te eten, en ijsthee/cola/thee en pizza te eten in de zon. Dat zijn de dagen waar ik van hou! We hadden het grootste gedeelte van de stad wel al een beetje gezien waardoor we ons heerlijk vrij konden bewegen door de stad. We gingen nog een klein beetje winkelen, en verder genoot ik gewoon op en top van de dag. In de avond aten we ZO ontzettend lekker, bij Chang Thong Thai in de Kleine Hoefijzerstraat. Het was echt ongelooflijk hoe fijn de sfeer was en hoe lekker het eten (van het voorgerecht tot de cocktail tot de thee) was. Lekker nagenietend liepen we nog even naar de markt omdat papa graag avondfoto's wilde maken, en daarna rolden we zo ongeveer ons bed in.

Maandag was het helaas alweer tijd om te vertrekken, maar niet voordat we nog een uurtje op het dakterras in de zon hadden gezeten. Tegen half 11 reden we weg en halverwege de middag waren we alweer thuis, want dit keer ging de reis heel wat voorspoediger.

Dit was me het weekend wel. Ik heb genoten van de prachtige stad, van de gezelligheid met mijn ouders en zusje, van het eten, van de zon, en ook van het maken van foto's met mijn Spiegelreflex camera. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om dit verslag te lezen.

Ben jij al eens in Brugge geweest?