28-04-16

My April

De maand is nog niet helemaal voorbij, maar ik plaats dit verslag ietsje eerder omdat ik morgen naar Brugge ga en daar wil ik een apart verslag over maken. April was weer een prima maand, met bizar goed én bizar slecht weer, tentamens, terrasjes, veel lekker eten, en zo af en toe een sportief uitstapje. Kijk je mee naar mijn maand?



Wow, oké, we begonnen de maand met heel wat mooier weer dan het nu is... Het was de dag na mijn eerste tentamen en tentamenweken zijn er om gevierd te worden, toch? Samen met huisgenootje Lisan ging ik naar het Noorderplantsoen om daar deze heerlijke pancakes op te eten. Ik kon zelfs mijn jas uitdoen, zo lekker was het weer! 

Het weekend moest er helaas wel weer keihard gestudeerd worden... Mijn studieplanning liep een beetje in de soep doordat ik de eerste week (de week vóór de tentamens) ziek was en daarna liep ik erg achter en kwam er ook wel wat stress bij kijken. Gelukkig heb ik alsnog twee van de drie tentamens gehaald!  

Papa heeft sinds kort een nieuwe camera en hij is lekker aan het experimenteren. Ineens verscheen er buiten een opstelling met zwart papier en tulpen en daar moest ik natuurlijk ook even gebruik van maken. Ik ben nog steeds blij met het lenteachtige resultaat.

De volgende dag (op een zondag) was de verjaardag van mijn oom. Hij werd 65 en dat moest natuurlijk goed gevierd worden. Voor we weggingen nam ik nog even een luchtige lunch die heel toevallig goed kleurde bij mijn jurkje. 


Ik ben op vrijdag vrij en dat vind ik zo fijn! Ondertussen heb ik wel een beetje een fijne routine ontwikkeld van een beetje uitslapen, rustig ontbijten en lezen/youtube filmpjes kijken en daarna mijn huistaak doen en dan naar papa en mama. Anyways, ik had mijn camera meegenomen naar Groningen dus moest ik natuurlijk even foto's maken van mijn kamer. En ook legde ik mijn ontbijt-momentje even vast. De stoel rechts heb ik van oma gekregen en ik ben er ZO blij mee. Het zit lekker en ik vind 'm zo tof vintage. 


Vorige week bleef ik een dagje langer bij papa en mama omdat ik nog een afspraak had op maandagavond, en we aten bonenstoof met cherrytomaatjes en courgette en peterselie. Het was lekker! 

Ik heb sinds twee weken Spaans op woensdagavond, van 20 tot 22 uur... Eerst had ik het altijd 's ochtends maar door een verplicht college kon ik daar niet meer heen. Ik vind Spaans nog steeds leuk, maar dit tijdstip is me net wat te heftig. Zeker na een hele dag studeren val ik bijna in slaap. Maar oké, ik doe het vrijwillig dus ik mag eigenlijk niet zeuren.


Zomerthrowbackjes zijn nodig in tijden dat het hagelt en 4 graden is. De linker foto maakt me zo blij, ik hou echt van de vibes. En de rechter foto is liefde. Beide foto's zijn gemaakt door papa op een brug in Rome naar Trastevere. Goede tijden waren dat.


Er zijn dagen dat ik alleen maar brood eet (en avondeten natuurlijk), er zijn ook dagen dat ik in de ochtend een halve bak kwark eet en als lunch een eier-banaan pannenkoek maak. Zo'n dag was het vorige week en het was lekker! Uiteraard strooide ik wel flink wat suiker op de gezonde pannenkoek, want het moet niet té gezond zijn. 

En... vrijdagochtend ging ik voor een rondje hardlopen. De eerste keer sinds ik in Groningen woon, en het was wel een klein beetje wennen. Ik ging dan ook niet heel ver en ik moest halverwege even wandelen omdat ik kapot en misselijk was (het was de rosé maybe). Maar het allerbelangrijkste is dat ik BEN GEWEEST! Nu hoef ik me eerst even niet schuldig te voelen.

Simone kwam eten om mijn kamer te bekijken en om bij te kletsen, en aangezien ze nog een zak met zoete aardappelreepjes over had (die kun je kopen bij de Jumbo) zocht ik een receptje op met couscous, zoete aardappel, avocado, pijnboompitjes, en feta. Het was fantastisch. (Er staat nog een bakje in m'n koelkast dus dat wordt mijn lunch donderdag (vandaag dus))

Yay, vrijdag ga ik naar Brugge om daar heerlijk een weekendje de stad te verkennen. Ik ben echt heel erg benieuwd en ik heb ook onwijs veel zin om er even uit te zijn. Ik kan wel weer even een studiebreak gebruiken.

Dat is voor nu even het verslag van mijn april, maar stay tuned, want ergens volgende week plaats ik vast wel een verslag van mijn weekend in Brugge. Ik neem mijn spiegelreflex weer eens mee, dus ik hoop wat mooie foto's te kunnen maken.