23-04-16

List: 10 things blogging brought me...

Afgelopen week was het zes jaar geleden dat Floor en ik begonnen met ons blog Sweethippos. Inmiddels is dat ook alweer anderhalf jaar verleden tijd, maar dat betekent wel dat ik al meer dan zes jaar aan het bloggen ben, en het is dan ook niet zo vreemd dat het bij me hoort en dat ik er niet meer zonder kan (en soms ook niet met). Op een zonnig moment in de tuin, toen ik de week aan het overdenken was, kwam ik tot de conclusie dat er best veel dingen zijn in mijn leven die ik aan het bloggen te danken heb. Hier komen er tien van die dingen.

Deze zomerse foto is afgelopen zomer gemaakt in Rome. Ik wil terug! 

Bloggen bracht me...
  1. Een goede manier om mijn creativiteit te uiten. Natuurlijk is de groei van een blog een belangrijk onderdeel voor veel bloggers, maar ik moet zeggen dat het voor mij al een hele tijd niet meer de eerste prioriteit heeft. Het is uiteindelijk toch niet mijn doel om professioneel blogger te worden, en daarom kan ik misschien wel extra genieten van het bloggen zelf. Het geeft me een goede manier om mijn creativiteit te uiten naast het constante gebruik van mijn hoofd tijdens het studeren. Ik hou van het fotograferen, het typen van de artikeltjes, en natuurlijk uiteindelijk ook heel erg van de reacties en nieuwe bezoekers. 
  2. Veel lieve vriendinnen. Toen Floor en ik zo'n half jaar blogden gingen we naar onze eerste meetings waar we andere leuke bloggers ontmoetten. Sommigen zie en spreek ik nooit meer, maar anderen zijn nu gewoon vaste vriendinnen waarvan ik soms zelfs vergeet dat ik ze via het bloggen ken. En, het geeft natuurlijk een goed excuus om af en toe naar Amsterdam af te reizen of om een fles rosé soldaat te maken als housewarming ;) 
  3. Rust in mijn hoofd. Er zijn een aantal dingen waar ik goed ontspanning in kan vinden. Een aantal van die dingen zijn hardlopen, lezen, en... bloggen. Bij sommige artikelen (vaak over studie/productiviteit) heb ik er vaak zelf ook wat aan, omdat ik alles even goed op een rijtje zet, en als ik bijvoorbeeld een persoonlijke update schrijf vind ik het heerlijk om alles van me af te typen.
  4. Een goed excuus om foto's van eten te maken of om dingen te bakken. Want het moet toch écht vastgelegd worden voor op het blog, en ik MOET nu wel iets bakken, want dan kan ik er weer een recept-artikel over maken... (Dit weekend wil ik trouwens Cinnamon-buns maken, dus misschien volgt er spoedig een receptje!) 
  5. Mijn kamer in Groningen. Ik heb mijn kamer via Lisan en haar ken ik ... via het bloggen! Ik wil niet zeggen dat ik anders geen kamer had kunnen vinden, maar via deze weg was het toch wel erg ideaal. Ik kreeg gewoon een berichtje met 'jij zoekt toch nog een kamer?' en binnen een paar weken was het geregeld! Zo zie je maar weer hoe belangrijk connecties zijn, haha. 
  6. Gratis make-up (vroeger...). In de tijd dat Sweethippos een beautyblog was kregen we af en toe ook wel wat make-up opgestuurd. Niet heel veel, maar het was toch best ideaal om niet zo vaak een nieuwe mascara of nagellak te hoeven kopen. Nu is het totaal niet meer mijn doel om iets gratis opgestuurd te krijgen, en ik denk dat mijn type blog daar ook niet per se geschikt voor is, maar toen, zo'n vijf jaar geleden, was het best ideaal.
  7. Een activiteit voor tijdens saaie dagen. Er zijn periodes dat het (gelukkig) niet altijd druk-druk-druk is, en op zulke momenten vind ik het heerlijk om een paar uur achter elkaar te bloggen. Zo heb ik toch nog het gevoel iets nuttigs te doen. Maar ook juist tijdens drukke tijden kan ik goed ontspanning vinden in het bloggen.
  8. Dat ik iets minder een digibeet werd. Met HTML hoef je bij mij echt nog niet aan te kloppen, maar ik moet zeggen dat ik een paar jaar geleden niet verwacht had dat ik zelf een header zou kunnen maken. OK, het is echt niet de meest fabulous layout die er bestaat, maar ik ben toch best trots op mezelf dat ik me er prima mee kan redden. 
  9. De aanschaf van mijn spiegelreflex camera. Zonder bloggen zou ik (behalve in vakanties) niet weten waar ik foto's van zou maken, en ik denk dat ik dan ook niet óf veel later mijn spiegelreflex camera aangeschaft zou hebben. Ik heb begin 2012 mijn Canon EOS 1100D gekocht en ben er nog steeds heel blij mee. Ik zou eigenlijk meer moeten fotograferen, maar soms komt dat er even niet van. Volgend weekend ga ik naar Brugge en dan neem ik 'm mee! 
  10. Inspiratie op andere blogs. Als ik zelf niet zou bloggen, zou ik denk ik ook niet zo veel andere blogs meer lezen. En daar krijg ik juist veel inspiratie van! Studietips op productiviteitsblogs, boekentips op boekenblogs of gewoon kleine dingetjes die ik op een blog voorbij zie komen en waar ik geïnspireerd door raak. Of te wel: het lezen van blogs is fijn! 
Als je zelf ook blogt, kun je je hier dan in vinden?

P.S: volgend weekend ga ik dus naar Brugge, dus als je tips voor me hebt zijn die érg welkom!