01-04-16

Hello April!

Het is 1 april, de dag van de grappen en grollen en van mensen in de maling nemen. Maar gelukkig is het veel meer dan dat. Ik zie 1 april al jaren niet meer als grappendag (behalve dat ieder jaar wel weer iemand roept dat er een enorme spin op de WC zit), maar als de verjaardag van beste vriendin Floor. En het is nog meer, want het betekent dat de tweede kwart van het jaar begint. Persoonlijk kan ik niet geloven dat er alweer drie maanden van 2016 voorbij zijn. Ik wil me vastgrijpen aan deze maanden, maar hoe hard ik me ook vasthoud, ze gaan over en de weken vliegen voorbij zonder dat ik het doorheb. 


Eigenlijk moest dit artikel een 'My March' worden, maar hoe hard ik ook keek, er stonden echt maar zes foto's van maart op mijn Instagram, en ook op mijn telefoon stonden er niet meer dan dat. Misschien is dit het bewijs dat de tijd zo snel gaat dat ik foto's vergeet te maken? Maar ondanks dat was maart een hele fijne maand. Alleen het idee altijd al dat het weer lente gaat worden en dat het leven zich langzaamaan weer verplaatst naar buiten maakt me ietsjes blijer. Het was natuurlijk ook de maand dat ik op kamers ging wonen, maar waarin ik alsnog veel bij mijn ouders was. Ook maakte ik fiets- en wandeltochtjes om te genieten van het mooie weer en lag ik een week ziek op de bank Suits te kijken. Soesja en Lisa kwamen nog over uit Amsterdam om curry te eten op mijn kamer en te lunchen bij de Baq in Groningen. Ik sloot de maand af met een avondmaaltje bij Floor en we keken de kleine zeemeermin op Netflix. Ik bedoel maar.

Ik heb zin in april, en ook in 'nieuwe ronde nieuwe kansen', want hoe leuk maart ook was, er gingen ook wel wat dingetjes fout en ik zit/zat niet helemaal top in mijn vel. Daarom heb ik zin om van deze maand het allerbeste te gaan maken en ook om nu ├ęcht meer foto's te gaan maken. Misschien moet ik een Instagram project gaan doen (30 days of april, ofzo). 

Dit wordt mijn april:
  • De eerste weken staan - helaas - in het teken van tentamens. Gister had ik mijn eerste tentamen (die ik helaas waarschijnlijk niet heb gehaald) en volgende week dinsdag en woensdag heb ik er nog twee. Ik ben een beetje in tijdnood gekomen doordat ik een week ziek was, maar ik doe m'n best om ze te halen. En anders ga ik voor de herkansingen, wat eigenlijk ook niet zo'n drama is, maar wat ik gewoon liever niet wil.
  • Ik ga het hardlopen weer oppakken. Het is namelijk al meer dan een maand geleden dat ik heb gelopen en als ik dit lekkere weer zie begint het enorm te kriebelen om m'n schoenen aan te trekken en een stukje te lopen. De kans is groot dat ik niet verder kom dan 3 kilometer, maar dat zie ik dan wel weer.
  • Als het nieuwe blok op 11 april begint ga ik GOED beginnen. Ik heb namelijk echt gemerkt dat ik er niet veel blijer van word als ik de stof niet bijhoud en flink achterloop. Het zorgt voor nog minder motivatie, maar uiteindelijk ook voor stress.
  • Ik wil graag een nieuwe stad in Nederland ontdekken. Of ik dat alleen ga doen of niet weet ik nog niet, maar ik heb echt zin om mijn studenten OV weer eens goed te gebruiken en eropuit te gaan. 
  • Ik ga foto's maken. Van m'n leven, van m'n omgeving, van m'n kamer... Volg me op Instagram om het resultaat te zien (als dat er komt, haha). 
  • In het laatste weekend van april ga ik met papa, mama en Suzanne naar Brugge. Ik heb veel goeds over deze stad gehoord en ik kan dan ook niet wachten om door de straten te struinen en te genieten van de bouwstijl en het eten. Zo veel zin in deze break
  • Ik wil bewuster proberen te leven, want nu gaat alles zo erg langs me heen en dat vind ik soms beangstigend. Het klinkt misschien een beetje als een vaag voornemen, maar ik wil het echt proberen. Minder in de toekomst leven, meer in het nu. 
Hier laat ik het voor nu bij! Geniet van deze dag en van deze maand, en tot snel. 

Wat gaat deze maand jouw brengen?