03-04-16

Favorieten: Terrasjesweer, Causes, Daniel Wellington & meer

Favorieten zijn er om te delen en daarom deel ik op deze (hopelijk) prachtige zondag een aantal dingen met jullie waar ik op dit moment blij of enthousiast van word. Denk aan een leuke film die ik laatst zag, iets wat ik recent at en wat goddelijk was, of muziek waar ik op dit moment non-stop naar luister. Benieuwd? Lees dan verder. 


Favoriete gevoel: productiviteit
Na dagen vol met Studie Ontwijkend Gedrag, zonder enig gevoel dat ik opschoot met de dingen die ik moest doen en zonder lekker dingen van mijn to-do lijstje te kunnen afstrepen was ik gisteren eindelijk weer eens goed in de studeermodus. Nadat ik een week ziek was had ik blijkbaar alsnog een week nodig om weer helemaal de oude te zijn (en zelfs nu ben ik redelijk snel moe van het studeren), maar gisteren vloog ik door de stof heen. Wat een fijn gevoel is dat, ik heb het gemist. 



Favoriete lente accessoire: Daniel Wellington nato strap
Bij mijn Daniel Wellington horloge heb ik twee bandjes: een zwarten leren en een welbekende 'nato' strap, namelijk een stoffen bandje met blauw-witte strepen. Voor het echte lentegevoel, en omdat ik wel weer toe was aan een ander uitzicht aan mijn arm, verwisselde ik een paar weken geleden van bandje, en hoe mooi ik het leren bandje nog steeds vind, ik vind deze ook heel leuk! Mama heeft 'm ook nog voor me gewassen, waardoor de vieze vlekken die er van vorig jaar opzaten er weer af zijn.  

Favoriete aankoop: spijkerbroek van LTB
Ik was al maanden op zoek naar een nieuwe fijne broek, en eindelijk heb ik er eentje gevonden die ook nog eens redelijk betaalbaar was: het is een spijkerbroek van LTB. Toen ik het ging aanpassen had ik wat ik sinds jaren niet meer écht met een broek had, dat het in één keer perfect zit, mooi lang is, en mooi staat. Ik wist dus niet hoe snel ik het moest betalen. 



Favoriete weer: terrasjesweer
Ik weet niet of het overal in het land zo prachtig was, maar wat heb ik vrijdag genoten van het lente weer! Toen ik wakker werd zag ik al dat het zonnetje scheen, maar eerst moest ik nog even aan de studie. Ik zou met Lisan gaan lunchen en dat moesten we natuurlijk op een terrasje doen, bij Zondag in het Noorderplantsoen in Groningen. We namen allebei pancakes met ahornsiroop en Nutella en ik nam er een lekkere chocomel bij. Heerlijk om even een pauze van het leren en de tentamens te hebben! 

Favoriete study-break-boek: The Curious Incident of the Dog in the Night-Time
Er zijn boeken die ik absoluut niet kan lezen als ik het druk heb en de hele dag al bezig ben met nadenken, maar er zijn ook boeken die me doen ontspannen, en bovenstaande is daar eentje van. Het is niet per se het beste boek dat ik ooit heb gelezen (qua verhaal in ieder geval), maar het leest zo fijn weg en de humor en schrijfstijl vind ik heerlijk. Misschien dat dit boek me wel weer een beetje in de leesflow kan brengen. 



Favoriete muziek: Causes
Soms kan ik niet goed tegen stilte tijdens het studeren, en dan zet ik een fijn maar rustig muziekje op. Maandag tijdens de 3FM awards herontdekte ik Causes, en sindsdien heb ik het album al een aantal keren geluisterd. Het blijft heerlijk! 

Wat zijn jouw favorieten op dit moment?