21-03-16

Personal: tentamenweken en blog struggles

Het is zondagavond en ik zit met een kopje thee aan mijn tafel in mijn kamer in Groningen. Ik pakte net de bus weer vanaf mijn ouders om nu hier weer een klein weekje te vertoeven. Toen ik net een aantal blogs ging lezen en daarna ook even langs mijn eigen blogje klikte, kwam ik tot de schokkende ontdekking dat ik al tien dagen niet geblogd heb. Niet één blogje kwam er de afgelopen tijd online. de reden? Life happened! Dit vraagt om een persoonlijke update.

op kamers

De afgelopen weken waren echt crazy. Een van de redenen is natuurlijk dat ik per 1 maart op kamers woon. Dit is, daar kwam ik achter, alweer de vierde week dat ik door de week in Groningen ben, en het wordt steeds leuker. Ik moet zeggen dat ik - na de eerste week waarin ik maar een paar dagen hier was - toch wel even moest wennen toen het wat echter begon te worden en er ook momentjes kwamen dat ik even alleen in mijn kamer zat. Ik merk aan mezelf dat ik zo veel mogelijk probeer te voorkomen om alleen te zijn, maar deze week gaan er toch wat momenten zijn dat ik alleen eet of de hele dag alleen zit te studeren. En eigenlijk vind ik dat ook best prima! 

De afgelopen weken was ik ook nog erg veel bij papa en mama. Ik heb gewoon nog best veel te doen (werk o.a) daar, dus steeds ging ik op donderdagavond alweer terug en kwam ik op maandag pas weer in Groningen. Voor nu vind ik dit prima, en opzich merk ik nu ook wel dat op kamers gaan allemaal niet zo dramatisch en definitief is als ik in mijn hoofd had bedacht. Want eigenlijk heb ik nu een soort van twee huizen, en dat is best fijn! Na een weekendje gezelligheid en rust bij mijn ouders ben ik ook wel weer toe aan alles dat de stad me te bieden heeft. 

Oh en nog maar drie nachtjes slapen en dan komt mijn bed! Toen de vrouw in de winkel zei dat het nog vier weken zou duren vond ik dat echt bizar lang, dus niet te geloven dat de tijd zo snel is gegaan! Ik kijk er wel echt heel erg naar uit. Niet alleen omdat ik nog steeds het gevoel heb dat ik bij mezelf aan het logeren ben op mijn matrasje, maar ook omdat met een bed in mijn kamer het waarschijnlijk nog veel meer als thuis gaat voelen.

tentamenweek

Nooo, het is weer de week voor de tentamenweken... Ik heb geen herkansingen, wat betekent dat ik tot mijn eerste tentamen op 31 maart vrij ben en lekker veel tijd heb om te leren. Ook wel nodig, moet ik zeggen, want ik heb het bijster slecht bijgehouden dit blok. Het lukte gewoon niet en ik kon mijn motivatie echt niet opbrengen, maar ik ga ervan uit dat ik alsnog wel genoeg tijd heb om te leren. Maar zin heb ik er niet per se in, ook omdat deze vakken me allemaal niet heel erg boeien...

Deze week ben ik dus wel veel bezig met studeren, maar dit weekend is het natuurlijk paasweekend dus dan houd ik me vast ook wel veel bezig met paasontbijtjes en gourmetten, haha. Ik hoop dat het zonnetje lekker gaat schijnen met pasen, want dat geeft toch wel een iets meer paasgevoel dan dit druilerige weertje...

blog struggles

Stiekem schaam ik me een beetje hoe erg ik mijn blog verwaarloos, maar aan de andere kant is mijn blog niet het soort blog waar iedere dag artikelen online hoeven te komen. Ik heb er natuurlijk zelf voor gekozen om gewoon te bloggen als ik er zin in heb, en de afgelopen tijd had ik gewoon andere dingen aan mijn hoofd en echt nul inspiratie. 

Mijn camera ligt op dit moment ook nog niet in Groningen, dus mooie foto's kan ik ook al niet maken. Maar ik beloof dat ik zo snel mogelijk een roomtour doe als ik zo goed als tevreden ben met de indeling van mijn kamer op dit moment. Een tijdje geleden had ik zo veel plannen voor mijn blog, maar op de één of andere manier zie ik het elke keer als ik een idee wil uitwerken niet zo meer zitten. 

Sorry, ik ben een slechte blogger.

Verder kijk ik lekker vaak New Girl, want die serie maakt me zo vrolijk, en lees ik op dit moment The curious incident of the dog in the night time, dat ik van Soesja en Lisa kreeg. Ik ben een skere student want ik heb bijna niets in huis en als de melk in de koelkast zuur is geworden en ik geen havermout kan maken heb ik morgen geen ontbijt. Maar boodschappen doen is de perfecte study break, dus daar ga ik zeker gebruik van maken.

Hoe gaat het met jou?