02-03-16

My February

Op dit moment, beste mensen, schrijf ik het allereerste blogje vanuit mijn nieuwe kamer in Groningen! Ik zou liegen als ik zou zeggen dat dit een doodnormale dag was waarin ik 'gewoon' even verhuisde, want zo voelt het niet. Het voelt alsof ik in een emotionele achtbaan ben terechtgekomen waarin ik het ene moment op en neer wil springen van geluk en het volgende moment het liefst heel hard wil huilen. Maar dat zal het wennen wel zijn, want dat hoort erbij. Het is (nu) 1 maart, en dat betekent: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Een geweldig fijne februari is weer voorbij en we zijn nu weer goed op weg naar de lente, het einde van het derde blok van het jaar en stiekem ook al een beetje naar de zomer. Maar voor het allemaal zo ver is wil ik graag de foto's van deze maand met jullie delen, want ik heb m'n best gedaan om 'veel' foto's te maken. Let's go! 






We beginnen de maand februari (op Instagram, althans) met taartjes. Papa was op 2 februari jarig en dat moest natuurlijk gevierd worden met lekkere taartjes van de bakker. Ook gingen we heerlijk wokken bij het Ni Hao Stadsparkpaviljoen in Groningen, waar het altijd heerlijk genieten is. Stiekem eet ik altijd veel te veel, want net als ik denk dat ik nu echt kan stoppen met eten blijkt dat er ook nog talloze lekkere toetjes zijn die ik graag wil proberen. 

In februari moest ik bijna iedere zaterdag in de avond werken, in plaats van mijn gebruikelijke ochtenddienst. Ik werk liever in de ochtend denk ik, maar ik vond het ook wel lekker om zaterdagochtend thuis een beetje rustig aan te kunnen doen. Op de eerste zaterdag van de maand had ik een lunchdate met Simone bij mij thuis en daarna moest ik om 16 uur 's middags mijn avondeten eten: deze maaltijdsoep die érg lekker was! 


Ik ben niet zo heel erg van de selfies, maar ik vond m'n outfit best oké (de top is bordeauxrood en heb ik in de zomer bij de Zara gekocht, het vestje is grijs en van de Primark) en daarom hield ik een mini fotoshoot voor de spiegel in de gang. Kan allemaal. 

Ik ging naar het concert van Kodaline in de Oosterpoort in Groningen en het was ZO vet! Ik luisterde het wel regelmatig maar vond mezelf niet een echte fan, totdat ze daadwerkelijk opkwamen en ik helemaal gek en blij werd. Ze waren echt zo onwijs goed, de sfeer was heerlijk en het ene na het andere fijne nummer werd gespeeld. Daarna wilde ik alleen maar dat het mogelijk was om op 'repeat' te drukken. 


En KIJK, daar is 'ie dan: mijn kamer! Ik maakte deze foto tijdens de bezichtiging die ik de dag na het Kodaline concert deed. Eigenlijk wist ik meteen toen ik binnenkwam al dat ik het een fijne kamer vond, maar ik wachtte toch nog een dagje voor ik het bevestigde. Op de foto was de kamer nog helemaal leeg en nu natuurlijk niet meer! 

Ook kwam die week het boek van Annemerel binnen waar ik me al vanaf het moment dat ze aankondigde een boek te gaan schrijven op verheugde. Eerlijk gezegd weet ik niet altijd even goed wat ik van 'bloggersboeken' moet vinden, maar ik vind dit boek héél leuk. Het motiveert me enorm om te gaan hardlopen en ook vind ik het heel leuk om als trouwe lezer van haar blog wat persoonlijke hardloopverhalen van haar te lezen. Ik ga niet nog een hele review schrijven in dit artikel, want die kun je hier al lezen! 


Daar is ze dan, op de Annemerel x Run2Day booktour. Ze signeerde de boeken en daarna gingen we een rondje hardlopen op de atletiekbaan. Ik vond het super leuk! 

De volgende dag had ik de eerste les Spaans van de cursus die ik volg via de universiteit. Ik vind het heel leuk om weer eens een andere manier van leren te hebben, want soms kan ik wel wat afwisseling gebruiken op al die economische formules. Na Spaans stapte ik in de trein voor een middag Amsterdam met Lisa. In Amsterdam gingen we naar het Stedelijk Museum (met hele rare kunst) en daarna maakten we foto's op een nagemaakte magere brug bij het Rijksmuseum.


Met Lisa! Ik kijk naar links omdat ik mijn droomjongen zag lopen. (grapje ik kon niet tegen de zon in kijken).

Ik weet niet wat het is, maar de laatste tijd lijkt alles zo snel te gaan dat ik soms vergeet dat het ook wel handig is om te studeren. Maar ik had vorige week woensdag een midterm en daar moest ik natuurlijk wel voor leren. Met broodje avocado, dat dan weer wel.


Toen ik uit college kwam en een tosti had gegeten en merkte dat het ZULK fijn hardloopweer was, ging ik meteen. Ik had de fijnste duurloop sinds tijden (misschien ook omdat ik dit keer eens wel genoeg gegeten had...) en liep hele fijne 35 minuten door het bos, over de heide en over het fietspad. Normaal loop ik eigenlijk nooit met mijn telefoon maar omdat mijn iPod leeg was en ik niet zonder muziek kan rennen deed ik dat maar wel. 

En toen... was het tijd voor het halen van mijn sleutels! Ik nam papa en mama meteen mee zodat zij de kamer ook even konden zien en zodat we even de maten van de kamer konden opnemen. Ook altijd wel fijn om mensen te hebben die kunnen meedenken over de inrichting en weten wat je bedoelt als je het over 'die nis' of 'dat hoekje' hebt.


Het was vorige week overdag steeds heel lekker zonnig, maar 's nachts vroor het toch wel. Vrijdagochtend was het toen ik wakker werd een erg mooi gezicht met hagel/sneeuw op mijn raam en daarachter de opkomende zon. So pretty! 

Heb je ook wel eens zo'n dag dat je aan het eind van de dag het écht niet meer kunt hebben als mensen tegen je praten maar dat je hoofd tegelijkertijd ZO vol is? Ik had dat donderdag, en dus zat er maar één ding op: kleuren in mijn kleurboek. Ik word daar echt super rustig van (net als van schrijven of bloggen eigenlijk). Papa hielp even mee.

Vrijdagavond was het bekende Ikea bezoekje aan de beurt, en zaterdagochtend gingen papa, Suzanne en ik al redelijk vroeg richting Groningen om te klussen in mijn kamer. Suzanne zette de krukjes en halve tafel in elkaar, papa de kledingkast en ik zette deze houten kast in elkaar + ik zette het in de lak. Ik heb nog geen bed, want die komt pas over drie weken. Tot die tijd slaap ik op een matras. Als ik mijn bed heb en mijn inrichting een beetje constant is (nu ga ik vast nog wel schuiven met wat dingen) ga ik een room tour in foto's doen! 

Ik kan er niet tegen om de hele dag binnen te zitten, dus ging ik zondag even naar buiten om wat zonnestralen op te vangen en een beetje aan beweging te doen.

Hoe was jouw maand?