10-03-16

10 dingen die me blij maken

Ik geef toe dat het lang niet altijd makkelijk is, maar het is belangrijk om altijd proberen te genieten van zowel de kleine, als de grote fijne dingen die gebeuren. De afgelopen week - de eerste week op kamers - vond ik nogal heftig, maar op momenten dat ik me goed voelde kon ik zó enorm genieten van de dingen die gebeurden! Daarom, op deze donderdag, een lijstje met tien dingen die me blij maken. (probeer ook eens tien fijne dingen op te schrijven!)



  1. Het fotohartje met allemaal leuke Printic foto's die me doen denken aan fijne momenten, fijne mensen en fijne plekken. Iedere keer dat ik een blik werp op mijn muur word ik plotseling blij en komt er een glimlach op mijn gezicht tevoorschijn.
  2. Het weer, want ook al is het soms nog best koud, dat zonnetje mag er zeker zijn! Het doet me nog meer verlangen aan zomer en dagen in de tuin met een boek. Maar tot die tijd probeer ik nu maar zo veel mogelijk zonnestralen te vangen. Even een rondje lopen, bijvoorbeeld, of gewoon in de pauze even buiten zitten. 
  3. New Girl, want dat is toch zó een fijne serie! Ik had een paar jaar geleden al seizoen 1 gekeken, en toen Suzanne een paar weken geleden ziek was en non-stop New Girl aan het kijken was (op mijn Netflix haha) ontdekte ik weer hoe fijn het was. Het is het perfecte medicijn voor als je je wat minder goed voelt en omdat de afleveringen kort duren kan ik mijn aandacht er prima bij houden, ook als het druk is. (wel een nadeel is dat doordat de afleveringen zo kort duren ik heel snel nóg een aflevering ga kijken...) 
  4. Wokpastes van Conimex. Gisteravond ging ik met Mirjam eten in mijn kamer en toen we in de Albert Heijn waren kwamen we op het idee om de nieuwe Wokpaste te proberen. Wij hadden de smaak Ketjap & Sambal Badjak en met kip, Chinese wokgroenten en Mie was dat echt een fantastisch idee. 
  5. Het nieuwe Prospect Magazine dat weer online staat. We hebben er weer keihard aan gewerkt en - al zeg ik het zelf - er staan erg interessante artikelen in met als hoofdthema Education. Een artikel over University Colleges, de geschiedenis van de RUG, een artikel over onderwijs voor vluchtelingen en een inspirerend interview met iemand die al op jonge leeftijd een zeer goede baan heeft bij AkzoNobel. Check it out! *einde promotiepraatje*
  6. Dat ik nu best wel lekker kan slapen op mijn matras in mijn kamer. Ik ben er nu wel een soort van aan gewend dat het voelt alsof ik bij mezelf logeer, en dat maakt het over twee weken extra fijn om een écht bed te hebben.
  7. Opdrachten waar ik al mijn vrije uurtjes voor had berekend, die uiteindelijk heel erg blijken mee te vallen. En na deze week heb ik geen deadlines meer! Dan kan het voorbereiden en samenvatten voor de tentamens alvast beginnen... 
  8. De stoel en het servies dat ik van oma gekregen heb voor in mijn kamer. Heel erg vintage en ik ben er echt super blij mee. Gisteravond zat ik ook nog even lekker een half uurtje te lezen in de stoel met een dekentje om me heen en het voelde voor één van de eerste keren toch wel als thuis hier. 
  9. Hoge loonstrookjes.
  10. Dat het bijna weekend is en ik lekker bij mijn ouders ga chillen, in een echt bed ga slapen en een rondje kan gaan hardlopen door het bos. 
Vertel, wat staat er bovenaan jouw blije lijstje?