21-02-16

Op kamers shoplog #1 (rommeltjes)

Vrijdagavond aten we vroeg omdat we naar de Ikea zouden gaan. Een beetje rondslenteren, kijken naar tafels, stoelen, bedden, kasten en rommeltjes, en alvast wat inspiratie opdoen voor mijn kamer. Dat vind ik wel handig, want op deze manier kan ik even nadenken over welke kast nou het handigst is, welk bed ik het mooist vind, en of ik liever krukjes of stoelen wil. Maar ik deed niet alleen maar inspiratie op, ik kocht ook alvast wat 'rommeltjes', losse dingen voor in de keuken en dingen die ik gewoon nodig ga hebben. 



Ik ben de laatste tijd een enorme fan van kurk in interieur. Ik vind het zo mooi staan! Het allereerste dat ik in mijn karretje gooide (of nee eigenlijk heel voorzichtig zette) was de waterkaraf met een kurken dop (?). Zoiets komt altijd wel van pas als je gaat eten met een groep én ik vond deze heel erg mooi. Daarna kwamen we ook langs de keukenafdeling waar ik onder andere een pollepel, onderzetters en vergiet in mijn karretje gooide. 


En ook dit. Een pot waar ik dingen als pollepels en gardes in kan doen, wat schilmesjes, een flesopener en ook een garde, schep (of hoe heet dat?) en een veger. Toen ik dit allemaal in het karretje had staan voelde ik me ineens heel volwassen. Want hee, ik ga op mezelf wonen en ik heb deze dingen allemaal nodig! Ik ga straks dingen opvegen met mijn eigen vegertje die geel is, en ik ga eieren loskloppen met mijn eigen garde. Ik bedoel maar. (oh, en een stamppot stamper nam ik dan weer niet mee, want als ik stamppot wil eten ga ik wel naar mama)


Vorige week belde oma heel blij om te vertellen dat ze hun bestek uitgezocht had en dat er heel wat tussen zat dat ik wel mee kon nemen. Het is een heus zesdelige set en het is al van de oma van oma (ofzo), en dat vind ik best wel leuk! Maar dat was niet het enige, want oma had ook theedoeken, handdoeken en vaatdoeken voor me gekocht, inclusief afwasmiddel, een afwaskwast, wasknijpers en een schuursponsje. Super lief! 

En natuurlijk kon ik, nadat ik aan al die mensen bij de kassa gevraagd heb of ze ook bestekzegels sparen, als caissière zelf niet achterblijven om wat dingen uit de ViVo collectie te kopen. Het koksmes durfde ik niet meer te kopen nadat ik flink in mijn vinger gesneden had (ik ben gewoon niet zo heel handig...) dus ging ik maar voor het broodmes en slacouvert. Ik vind het echt onwijs mooi bestek van goede kwaliteit en ik ben er erg blij mee.

Ik heb nog een aantal dingen gespaard in de tijd dat ik bezig was met een kamer zoeken, waaronder douche handdoeken, twee pannen en vier bakjes. Helaas moet ik eerst mijn bed aan de kant schuiven en het van de bergruimte halen, en ik was eerlijk gezegd een beetje te lui om dat te doen voor een foto voor mijn blog (sorry). En zó interessant is het nou ook weer niet. Ik weet zeker dat er ook interessantere shoplogs gaan komen als ik mijn bed, tafel, kast en versierseltjes etc. laat zien, maar dingen als gardes en messen horen nu eenmaal ook bij het leven. 

Fijne zondag!