02-02-16

My January

Happy february! Nee echt, ik hoop dat februari een geweldige maand gaat worden met de eerste voorjaarsverschijnselen, heel veel rozen tijdens Valentijnsdag, veel Netflix momentjes en vooral heel veel lol en leuke dingen. Op 1 januari wist ik wel een beetje wat januari me zou gaan brengen, en ik keek er niet heel erg naar uit: tentamens. En yes, deze maand was voor mij niet bijster interessant doordat ik eigenlijk drie weken full-time heb geleerd. Maar dat is nu allemaal over, hallelujah! Gelukkig heb ik nog wel wát leuke dingetjes gedaan maar heel veel foto's heb ik dan weer niet gemaakt. Sorry! Ik hoop dat jullie voor nu toch een beetje plezier gaan beleven in het lezen van dit artikel en ik ga mijn best doen om mijn Instagram in februari met leukere dingen te vullen.


Ik wist niet zeker meer of ik deze foto ook al in mijn december verslagje had geplaatst (bleek wel zo te zijn) maar ik plaatste deze foto van oudjaarsavond toch echt op nieuwjaarsdag. De allereerste foto van 2016 dus! Ondertussen ben ik eindelijk gewend dat het 2016 is, na duizend keer het verkeerde jaar in mijn Q&A a day boekje te hebben geschreven. Oops, happens every year... 

Kijk, ik heb dus altijd het probleem dat ik heel graag iets op Instagram wil plaatsen maar dat mijn leven op dat moment gewoon niet interessant genoeg is om een foto van te maken. Gelukkig bestaat er zoiets als terugblikken, dit keer naar de fantastische zomer op Bali, anderhalf jaar geleden alweer. Ik denk er nog vaak aan.  

Op 4 januari viel er een beetje sneeuw in het Noorden. Ik was opzich al niet helemaal van plan om naar de hoorcolleges van die dag te gaan, maar de colleges gingen niet door omdat de verwarming en ventilatie in alle gebouwen kapot was. Prima joh, dan ga ik wel foto's maken van de sneeuw. Daar, verkleumd van de kou, kwam ik er wel weer achter hoe heerlijk het is om met mijn camera op pad te gaan. 

Op zaterdag 9 januari had ik een Engelse test in Amsterdam, de IELTS-test om precies te zijn. Je hebt een voldoende op zo'n test nodig als je een semester naar het buitenland wil. En ook al twijfelde ik toen al heel erg of ik naar het buitenland wilde, ik schreef me toch maar in voor de test. En ik heb het gehaald met een 7! Ook was het een erg leuk weekendje, want mama en ik gingen de vrijdag al naar Amsterdam, deden een rondvaart van het Amsterdam Light Festival, aten op Amsterdam Noord en sliepen in het Ibis hotel. In de pauze tijdens mijn test liep ik een beetje rond door Amsterdam en nam ik een kijkje op het Begijnhof, waar deze foto is gemaakt.

De dag daarna moest ik helaas weer flink aan de bak voor de tentamens. Deze foto was stiekem al wel wat ouder, gemaakt toen ik bezig was met een planning maken. Maar goed, het beschrijft mijn activiteit en daar gaat het om.

Wát een weer was het, en dat is niet positief bedoeld. Na de vakantie was het bijna een week verschrikkelijk glad door allemaal ijzel en toen dat eindelijk verdwenen was stopte het niet meer met regenen. Opzich niet heel erg tijdens het leren, maar ik voel me altijd zo veel beter en productiever en blijer als het zonnetje schijnt! 

Gelukkig viel er ook weer een beetje sneeuw en begon het te vriezen, waardoor het heerlijk was om een wandeling te maken door het bos. Dat deden we dan ook, en het leek net een sprookje met het zonnetje zo op de sneeuw. Ik hou van sneeuw. 

Leren leren leren. Fun fact: ik wilde per se een foto maken van dat ik aan het leren was (jup, echt!) en daar deed ik tien minuten over. Laten we het beschouwen als een welverdiende pauze. 

Jeetje, dit was echt niet een interessante en Instagram waardige maand... Ik sluit het dan ook maar snel af met deze foto, gemaakt in Bolzano, Italië. Ik hou nog steeds van de combinatie blauwe auto/roze bomen. Het is echt al lang geleden trouwens dat we daar waren. Zo'n drie jaar geloof ik. 

Ik ga snel mijn best doen om avonturen te beleven. 

Hoe was jouw januari? Ben je het nieuwe jaar goed begonnen?