06-02-16

Memories: favoriete herinneringen aan zomer 2015

Hoewel elk seizoen wel zijn fijne en minder fijne kanten heeft, verlang ik tijdens de donkere winterdagen ontzettend vaak naar de zomer. Ik mis de dagen dat je gewoon om 22 uur in het licht naar huis kunt fietsen, de zonnestralen die je huid verwarmen, de vrijheid, de fijne zomerkleding, en de leuke dingen die er te doen zijn in de zomer. Ik kan het dan ook niet laten om af en toe naar beneden te scrollen op mijn Instagram en me weer eventjes terug te wanen in die fijne zomermaanden. Met nog ongeveer vijf maanden tot de zomer volop is begonnen, wil ik jullie (en mezelf) even mee terug nemen naar zomer 2015, en dan vooral naar de kleine, fijne momenten. Wat zijn mijn favoriete herinneringen?

Soms vergeet ik het even, maar ik woon toch echt op zo'n kwartier fietsen van het Zuidlaardermeer. Als het ontzettend hard vriest kun je daar lekker schaatsen, maar in de zomer is het natuurlijk ook perfect om in het gras te hangen met lekker eten en - als je durft - een sprong in het meer in te maken. Ik zeg als je durft, omdat de bodem nogal modderig/zacht is en ik moet het persoonlijk wel héél warm hebben om daar mee te kunnen dealen (ik ben een watje, oke?). In de zomer ben ik ook een paar keer bij het meer geweest en beide keren voelde het alsof ik ontzettend ver weg was van thuis. Lekker ontspannen, zonnestralen meepakken, en aan het eind even een koud colaatje drinken op het terras. Perfect! 


Rondhuppelen in mijn bladeren jurk (ook wel 'de wietjurk' genoemd) en genieten van de mooie plekken die we bezochten is ook één van mijn favoriete zomerherinneringen. De boomgaard waar ik op bovenstaande foto doorheen loop was de olijfbomengaard die we voor onze tent hadden in Italië. Ook hadden we bij onze ingerichte tent een hangmat tot onze beschikking, en soms, als ik mijn ogen dichtdoe en aan de zomer denk, kan ik me nog steeds voorstellen hoe het was om in de schaduw met een fijn boek in de hangmat te lezen. Sowieso was het echt een hele fijne en rustige camping. Dit jaar hebben we ook weer zo'n ingerichte tent gehuurd (maar dan op een andere plek) en ik heb er nu al zin in!



Nog drie fantastische dagen waren de dagen dat ik samen met Floor en de laatste dag ook met Suzanne en papa en mama naar het FestivalderAa ging. We hadden allebei een entreebewijs voor het hele weekend gekocht waardoor we konden komen en gaan wanneer we wilden. Naast dat we hele leuke artiesten zagen, was de sfeer op het festival ook heerlijk, waren de crèpes en hamburgers niet mis en het temperatuurtje maakte alles nóg beter. Dit jaar ben ik sowieso opnieuw van de partij!



Heb jij ook wel eens een moment dat je je 'on top of the world' voelt? Ik had zo'n moment toen ik in de laatste week van de zomervakantie samen met Floor in de geweldige stad Stockholm was. We beklommen wat stenen om naar het uitzichtspunt Skinnarviksberget te gaan, en toen we eenmaal bovenop stonden was ik echt breathless. Het waren een paar seconden dat ik gewoon alles vergat en alleen maar in stilte kon genieten van het uitzicht. Ik denk dat het niet alleen één van mijn favoriete zomerherinneringen was, maar ook een moment dat zeker in mijn top vijf van 2015 stond. Maar niet alleen dat ene moment in Stockholm was geweldig, maar eigenlijk de hele week was fantastisch.



Ik mis het zorgeloze leventje dat ik op vakantie leid, waarin het enige probleem is of je in de zon of in de schaduw gaat zitten, en of je pizza of pasta wilt eten... Oh, en natuurlijk wel boek je eerst moet gaan lezen! Het zwembad op Camping Fabulous in Rome was heerlijk, want het was zo ondiep dat je er in kon staan, beachballen en kon doen alsof je aan het strand zat. En dat deed ik dus ook lekker veel. Fun fact: ik smeerde me de hele vakantie ontzettend goed in (misschien wel iets te goed) waardoor ik totaal niet verkleurde. De laatste dag besloot ik in plaats van om de zoveel uur me gewoon één keer in te smeren, en ineens werd ik bruin... Aankomende zomer heb ik weer opnieuw de kans om bruin te worden, haha.

Je kunt wel merken dat ik de zomer mis. Natuurlijk zijn er nu ook leuke dingen, maar in de zomer voelt alles altijd zo fijn! Ik kan dan ook niet wachten tot ik mijn laatste tentamen in juni inlever en weer kan beginnen aan het zorgeloze leventje.

Wat zijn jouw favoriete herinneringen aan afgelopen zomer?