14-02-16

Ik heb een kamer!

De zoektocht naar een kamer was niet per se iets wat ik geweldig vond. Ik merkte al vrij snel dat ik niet op zoek was naar een typisch studentenhuis met verplichte dingen, veel drukte en een berg rommel. Maar toch, het idee van op kamers gaan was wel iets wat ik al een tijdje met me meedroeg. Het was niet zo dat het per se NU moest, want thuis is het ook nog steeds prima, maar toch begon het begin dit jaar wel enorm te kriebelen. Hoe fijn zou het zijn als ik gewoon na een kwartiertje al thuis zou zijn? Als ik gezellig samen met vriendinnen kon eten, ook eens in mijn kamer, en als ik niet altijd een aantal tussenuren zou moeten overbruggen op de uni... En dus, hoe fijn ik het thuis ook vind, begon ik wat officiëler te zoeken, met succes: ik heb een kamer! 

Het is uiteindelijk best snel en makkelijk gegaan. Lisan, die ik een keer heb ontmoet op een bloggers/ex-bloggers meeting en ook af en toe tegenkwam op de universiteit, las op m'n blog dat ik een kamer zocht, bij haar in huis kwamen een aantal kamers vrij, en zo kwam het dat ik na college de ruime, lichte, maar nog hele lege kamer bekeek. Ik moest er natuurlijk even over nadenken, maar de volgende dag kon ik nog steeds geen reden bedenken waarom ik het niet zou doen. Dus... stuurde ik haar een berichtje! 

De kamer is bijna twintig vierkante meter en wat ik een heel groot voordeel vind is dat het super licht is. Ik deel het huis met drie andere studenten en het is ongeveer tien minuten fietsen naar zowel de universiteit als het centrum. Prima dus! 

Ik kan er waarschijnlijk per maart in, wat natuurlijk al best wel snel is. Ik heb veel zin om mijn kamer in te richten en leuke dingetjes te kopen en natuurlijk om er te wonen. Maar eerlijk: ik vind het ook best spannend! Ik heb allemaal leuke plannen voor m'n blog, van 'op kamers shoplogs' tot budget recepten... Jullie zijn dan ook nog niet van me af! Hierboven zie je een collage van ideeën die ik op Pinterest heb opgedaan. Maar goed, uiteindelijk wordt het waarschijnlijk toch een bijeengeraapt Ikea zooitje. 

Fijne zondag!