15-01-16

Studying: 5 dingen die ik liever zou doen

Om half 9 gisterochtend stond ik voor de deur van de universiteitsbibliotheek op de campus. Om 16 uur vertrok ik weer. En dat voelde goed, die dag vol met productiviteit. Maar tijdens de kleine momentjes dat ik naar buiten aan het staren was, mijn telefoon checkte of cravings had naar eten, gingen er zo veel dingen in mijn hoofd om die ik veel liever zou doen dan studeren... Jullie vinden artikelen over productiviteit en studeren leuk, en ik vind het ook heel leuk om te schrijven en om te merken dat anderen er iets van kunnen leren en er inspiratie uit kunnen halen. Maar laat me voor deze ene keer even een onproductiviteits artikel maken, met dingen die ik liever zou doen dan leren. 



netflix kijken

Ja hoor, ook ik ben gezwicht en opgegaan in de grote, kolkende Netflix massa. Ik ben (of was, not sure anymore) niet 100 procent een serie en filmmeisje. Ik heb de concentratie er gewoonweg niet voor. Mensen die in een weekend meerdere seizoenen van een serie kijken? Ik kan het me niet voorstellen! Maar toch begon ik wel een beetje te verlangen naar het gemak om gewoon even een serietje aan te zetten en even te genieten van me-time. Dus sloot ik me aan bij het abonnement van een vriendin. Ik geniet nu van het tweede seizoen van Suits en ook ben ik samen met Suzanne begonnen met Orange is the new black (dat vertelde ik trouwens ook al in mijn Currently artikel). Er zijn vast nog veel meer van jullie die ook Netflix hebben, dus hebben jullie nog tips voor goede series/films/docu's? 

in een vliegtuig/trein stappen

En niet alleen omdat ik vliegen leuk vind (want zo bijzonder vind ik dat eigenlijk niet) maar omdat ik zo graag meer van de wereld wil zien. Op dit moment heb ik vooral heel erg veel zin om door een stad te slenteren, koffie te drinken bij hippe tentjes, naar musea te gaan of juist om een mooie berg te beklimmen en te genieten van het uitzicht met meegebrachte broodjes kaas. Maar ook wil ik nog veel meer mooie plekken in Nederland bezoeken, want soms verbaasd ons landje me nog best wel! En er zijn nog genoeg plekken die ik nog nooit bezocht heb. Het is allemaal aan het gebeuren in mijn hoofd als ik eigenlijk microeconomie of wiskunde zou moeten leren... 

een soort van blogplan maken

De laatste tijd weet ik niet zo goed wat ik nou met mijn blog wil. Welke kant ik op wil, wat mijn doelgroep is, waar ik zelf plezier in heb en of het überhaupt nog zin heeft om te bloggen. Ik blog natuurlijk vooral omdat ik het zelf leuk vind en ervan geniet als jullie er iets aan hebben en het leuk vinden om te lezen, maar ik ben er ook wel mee bezig dat het een soort van nut moet hebben. Soms heb ik zó veel zin om alles lekker van me af te typen maar dan weet ik niet zo goed wat voor artikel ik kan schrijven, dus daar moet en wil ik echt heel graag mee bezig. Nogmaals, als jullie suggesties of opmerkingen hebben, laat het dan weten!

fotograferen in groningen

Misschien hebben jullie het ook wel dat je in je eigen stad of dorp op een gegeven moment langs de mooie plekken kijkt. Je weet wel dat het er is, maar het valt niet meer op. Ik heb dat soms ook een beetje met Groningen. Ik hou nog steeds heel veel van de stad en er is nog véél meer te ontdekken maar het wordt al iets gewoner. En daarom zou ik zo graag als een soort toerist in eigen stad nieuwe plekjes willen ontdekken en er met mijn camera op uit willen gaan. Dus dat ga ik doen, ooit, binnenkort.

veel geld hebben

Geld maakt niet gelukkig. Maar soms zou het toch wel handig zijn om een bankrekening te hebben waarvan ik een aantal dingen kan kopen. Een nieuwe laptop bijvoorbeeld, zodat ik niet met zo veel moeite mijn laptop mee hoef te zeulen. Ik zou niet per se een MacBook kopen denk ik, al vind ik die wel erg mooi, maar met een andere platte/dunne laptop ben ik ook al erg tevreden! Ook heb ik nog wat andere dingetjes te betalen en zou ik mijn familie wel mee willen kunnen nemen naar een ontzettend chic tien-gangen diner. Dream on, girl

En ook wil ik deze quote nog even met jullie delen:
"Don't regret anything you do, because in the end it makes you who you are"