29-01-16

Netflix: vier series die ik nog wil kijken

Het moest er natuurlijk een keer van komen dat ik overstag zou gaan en Netflix zou gaan nemen. Ik was nooit een seriemeisje en plofte liever op de bank met een boek dan dat ik een middagje series zou gaan kijken, maar op een gegeven moment dacht ik: waarom zou ik het niet combineren? Ik sloot me aan bij het Netflix abonnement van een vriendin en er ging een wereld voor me open. Nu, een paar weken later, is mijn to-watch lijst al enorm lang met leuke series en films. Zo veel series/films, zo weinig tijd, zullen we dan maar zeggen. Wil je weten welke vier series er bovenaan mijn lijstje staan?

White collar

Om zijn straf te ontlopen stemt een oplichter in om een FBI-agent te helpen en andere witteboordencriminelen te vangen maar zijn echte bedoelingen houdt hij voor zichzelf. 
Om eerlijk te zijn: wat me het allermeest aanspreekt aan White Collar is toch wel het feit dat Matt Bomer erin speelt. Want hij is knap. Maar verder lijkt het me gewoon een heerlijke serie en een goede combinatie tussen humor en spanning. Deze serie heeft vijf seizoenen, dus ik heb nog heel wat uurtjes te goed. 

house of cards

Een medogenloos congreslid doet er alles aan om Washington D.C te veroveren in deze politieke dramaserie
Wat me vaak erg aanspreekt aan een serie, is dat naast dat het heel fijn is om naar te kijken, ook elementen van het 'echte leven' bevat. Bij Suits bijvoorbeeld vind ik het heel leuk om een kijkje in de advocatenwereld en het fancy kantoorleven te krijgen (tuurlijk, het is echt niet allemaal realistisch). Wat ik me voorstel bij House of Cards is dat dat daarbij een beetje het geval is op het gebied van de Amerikaanse politiek. Misschien had ik dit maar moeten kijken ter voorbereiding van mijn eindexamen geschiedenis, haha. Simone, mijn Netflix buddy, zei al dat als ik Suits leuk vind, ik House of Cards ook leuk ga vinden. Dus ik ben erg benieuwd! 

jessica jones

Gekweld door een traumatisch verleden benut Jessica Jones haar talent als privédetective om haar belager te vinden, voordat hij in Hell's Kitchen meer kwaad aanricht. 
Jessica Jones is weer een totaal andere serie dan de voorgaande twee, aangezien het toch wel iets meer elementen (haha) van fantasie bevat. Een ex-heldin, een privédetective...? Toen ik het voor het eerst hoorde, vond ik het verschrikkelijk klinken, maar ik moet zeggen dat ik nu toch wel heel erg nieuwsgierig ben geworden, zeker omdat vriendinnen ook verslaafd zijn. En het zou wel leuk zijn als ik ook een keertje mee kan praten over series natuurlijk. 

homeland

Een CIA-agente vermoedt dat een marinier die na jarenlange gevangenschap is teruggekeerd, een terrorist is geworden. 
Kijk, eindelijk een serie waar ik ooit al eens een paar afleveringen van op TV heb gekeken. Niet in een logische volgorde (gewoon twee keer dat ik het per ongeluk inschakelde en bleef kijken) maar ik vond het de keren dat ik het keek al zo ontzettend spannend, dat ik denk dat als ik ook nog eens begrijp wat er gebeurt, dit helemaal een spannende serie gaat worden. Het lijkt me wel een serie die niet per se geschikt is om even no-brain te kijken na een drukke dag (of juist wel...?), maar meer voor op koude en regenachtige dagen.

Op dit moment kijk ik Suits (in mijn eentje) en Orange is the new black (samen met Suzanne). Ik vind twee series die ik nog praktisch van voor af aan voorlopig wel even genoeg, dus ik ga deze eerste even bingewatchen voor ik met een nieuwe serie begin (behalve als ik me begin te vervelen natuurlijk). Welke ik dan als eerste ga kijken? Geen idee.

Welke series kijk jij en heb je nog aanraders voor mij?