02-01-16

My December

Happy new year! Ik hoop dat dit jaar geweldig gaat worden en dat je heel veel fijne en leuke dingen gaat meemaken :)

Een nieuw jaar betekent niet alleen maar vooruitblikken naar de dingen die komen gaan, maar soms ook nog even een momentje pakken om terug te kijken naar wat geweest is. Dat laatste ga ik in dit artikel nog heel eventjes doen, aangezien ik nog niet heb laten zien wat ik in december op Instagram geplaatst heb en dat wel altijd heel leuk vind om te doen. Dus hier, voor de laatste keer, een verslagje van mijn maand uit 2015! December begon met een gezellige week waarna we Sinterklaas gingen vieren thuis. Uiteraard met de traditionele gourmet. Ook ging ik een dagje naar Den Haag met mijn studie en bezocht ik samen met Lisa het concert van Florence + the Machine in de Ziggodome. En natuurlijk is (was) het kerstvakantie, waarin ik ook genoeg leuke dingen heb gedaan om over te vertellen. 



Aan het begin van december kregen we als commissie onze commissiefoto binnen, en wát een vrolijkheid is het. We gebruikten dit natuurlijk volop om het magazine, dat net verschenen was, te promoten. Maar goed, het blijft ook een hele leuke foto!

Zaterdag 5 december vierden we thuis Sinterklaas. Ik had er al weken zin in en een aantal dagen van tevoren begonnen er wat cadeautjes te liggen bij de kachel. We vieren het altijd met een gourmet erbij, en dan pakt af en toe iemand een cadeautje. Ik kreeg hele leuke dingen, waaronder de nieuwe CD van Adele en het vervolg op Me Before You van Jojo Moyes. 

De dag daarna vierde ik nog een keer Sinterklaas, maar dit keer met mijn ooms, tantes, nichtjes, neefje en opa en oma er ook bij. We denken eigenlijk ieder jaar dat het het laatste jaar is omdat het anders te druk wordt voor opa en oma, maar ook dit keer wilden ze er weer per se bij zijn. Daar moest ik een leuk jurkje voor aan doen dus! 

Sinterklaas heeft me goed verwend met Tony's. De chocoladeletter heb ik ondertussen op, maar de zeezout karamel versie ligt hier nog steeds. Het is zo'n soort chocolade die ik wil bewaren voor speciale momenten maar die momenten komen er niet waardoor ik het niet eet. Dus binnenkort gaat het toch maar gewoon gebeuren! 

De laatste week voor de vakantie moest er nog even gestudeerd worden maar ook genoot ik volop van alvast wat vrije tijd. Ik kocht een nieuwe Moleskine agenda en ik ben er zo blij mee! Dit keer heb ik aan de linker kant de dagen van de week en aan de rechter kant een notitiepagina. Ik moet er nog wel een beetje een handige manier in vinden maar daar heb ik nog 52 weken voor, haha. 

Op mijn eerste avond van de vakantie ging ik samen met papa en mama richting Groningen om daar over de Lage en Hoge der A te struinen en te genieten van Winter Welvaart. Het is super leuk met allemaal kraampjes en uiteraard mooie boten die heel kerstig verlicht zijn. 

Het eerste weekend heb ik vooral veel gewerkt en op de zondag lekker uitgerust, maar in de eerste week van de vakantie vond ik heel af en toe de tijd om eventjes te gaan lezen in After You. Ik had het druk, maar wel op een positieve manier, want ik heb hele gezellige dingen gedaan met vriendinnen en familie. Dus ja, dan is lezen toch niet mijn nummer één prioriteit ;)

Op eerste kerstdag gingen we heel even langs opa en oma en vierden we het 's avonds gewoon met zijn viertjes. We hadden met z'n  allen een heerlijk kerstdiner bereid en jum, dat viel goed in de smaak. Natuurlijk moest er ook een selfie gemaakt worden met Suus. 

De zondag na kerst reisden we af naar Scheveningen om daar de musical Beauty and the beast te bekijken. Het was leuk! 's Avonds aten we héérlijk bij Lieverd in Scheveningen en de volgende dag gingen we nog even naar de mooie stad Den Haag, waarna we via Elburg (waar we op een terrasje gingen zitten, crazy in december) weer naar huis reden. 

De dinsdag ging ik gezellig shoppen met Marieke en woensdag kwamen Lisa en Soesja (of te wel: de Damsko's) naar het mooie Groningen om te chillen. Ik had Soesja zo'n vijf maanden niet gezien door haar semester in Canada, dus het was fijn om bij te kletsen. En uiteraard is het fijn om als Grunn Damsko's weer herenigd te zijn (zo noemen we onszelf dus, joe). 
\
Op oudjaarsdag plaatste ongeveer iedereen een foto met negen meest gelikete foto's op Instagram, maar dat vond ik na een tijdje iets minder origineel worden dus zocht ik naar een foto van één van mijn fijnste momenten van 2015: de trip naar Stockholm samen met Floor. De foto die Floor van me maakte op een brug vond ik bovendien wel toepasselijk omdat ik een soort van wegloop van 2015 naar 2016, of zoiets. Het was meteen een shoutout naar Floor haar Instagram want ze maakt véél te mooie foto's (ga haar volgen dus!).

Oud en nieuw vierde ik gezellig hier thuis, waar ook vrienden van mijn ouders en Floor kwamen. We gingen barbecuen en monopoly spelen en vuurwerk kijken. De foto hierboven straalt te veel liefde uit, haha. 

Zo, dat was december. Ik ben heel erg benieuwd wat 2016 me allemaal gaat brengen. Spannend!