13-01-16

Currently

Currently, I am...



Drinking: Ik ben thuis aan het studeren en dat betekent dat ik liters thee drink. Ik heb net een lekker kopje groene jasmijn thee gezet en omdat ik een kleine keelpijn op voel komen heb ik er wat honing in gedaan. Extra lekker dus! 


Loving: De plug-in van Momentum waardoor er iedere dag een mooie foto verschijnt als ik Google Chrome open en de vraag 'what is your main focus today?'. Ook kun je er to-do lijstjes in maken, het weer checken en naar links zoeken. Maar ik doe het natuurlijk vooral om de inspirerende foto's én om het WeHeartIt gehalte. 

Studying: Deze week zijn er herkansingen en aangezien ik die niet heb ben ik deze week thuis aan het studeren. Ik vind dat altijd best wel prima, want zonder colleges en andere deadlines kan ik me er pas echt goed toe zetten om te gaan leren. Vandaag ga ik beginnen met het wiskunde vak dat ik heb. Het is super moeilijk, maar ik vind het wel leuk. 

Thinking about: Gisteravond deed ik mee aan een pubquiz samen met twee anderen uit mijn commissie. En raad eens? We werden derde! We hadden de hele avond onze ogen al laten vallen op (wat wij dachten de hoofdprijs) zes repen Tony's Chocolonely, maar het bleek dat dit de derde prijs was en dat betekende dat wij er allemaal met twee repen vandoor gingen! Jum. 

Listening to: Ik heb dit weekend weer super veel naar James Bay geluisterd en ik werd weer helemaal teruggebracht naar het geweldige concert afgelopen oktober. James heeft ook Spotify Sessions gedaan én een EP uitgebracht met een aantal nieuwe nummers, yay. Ook luister ik veel akoestische playlists tijdens het leren en als ik écht diep gefocust moet zijn luister ik naar Deep Focus van Spotify, dat is zeker een aanrader.

Inspired by: Hebben jullie ook soms periodes dat je door alles en iedereen geïnspireerd wordt? Ik heb dat de laatste tijd een beetje. Als ik op Instagram kijk of blogs lees word ik bijna gek van alle ideeën die ik erdoor krijg: iets met schrijven/dingen maken in notitieboekjes, een keer in mijn eentje een stad en een museum bezoeken en over lekker bloggen. 

Reading: Ik ben nog steeds bezig in het vervolg op Me Before You, namelijk After You. Ik vind het een super leuk boek hoor, maar ik vraag me nog steeds af waarom er zo nodig een vervolg moest komen. Voor mij neemt het toch wel een beetje de magie weg, helaas. Het schiet verder niet echt op want ik ben te druk met andere dingen dan lezen. Komt wel weer :)

Watching: Het moest er toch eens van komen, want ik heb Netflix! Ik had al een hele tijd zin om het ook gewoon te nemen en een vriendin van me had het net aangemaakt, dus kon ik mooi bij haar op het abonnement zodat we allebei minder betalen. Ik ben verder gaan kijken met Suits, waar ik ongeveer bij het begin van seizoen 2 was gebleven vorig jaar en ook ben ik samen met Suzanne begonnen met Orange is the new black (ik vind het nu al leuk!). Verder heb ik er nog niet héél veel naar gekeken maar ook dat komt wel weer.

OK, genoeg geblogd voor vandaag. Nu is het echt tijd om de boeken open te slaan en post-its te gaan plakken (het is een open boek tentamen namelijk). Een hele fijne dag vandaag!