21-12-15

Reverse Bucket List

De perfecte bucket list maken is iets wat nooit gaat lukken. Iedere keer als ik denk dat mijn lijstje compleet is, komen er weer nieuwe dingen bij of lijkt iets wat ik erop had gezet me ineens toch niet zo leuk meer. Maar wat natuurlijk wel kan, is een lijstje maken met dingen van mijn bucket list die ik al gedaan heb: de Reverse Bucket List. Als ik er zo over nadenk, heb ik best al wel wat dingen gezien/gedaan die op mijn bucket list staan. En jij?

dolfijnen spotten

Dolfijnen waren vroeger mijn lievelingsdieren en net als heel veel andere meisjes wilde ik dolfijnentrainster worden. Dat was maar voor even natuurlijk, want daarna wilde ik toch liever kapster, schrijfster of juf worden... Ook al was mijn kinderdroom voorbij, ik wilde nog steeds heel graag dolfijnen spotten en dat gebeurde toen we in de zomer van 2014 op Bali waren. Om half 6 in de ochtend werden we uit ons bed gebeld en verzamelden we voor een vroege tocht op zee. En het was het waard, want we zagen heel veel dolfijnen. Wat misschien nog wel het meest hilarisch was, was hoe massaal het dolfijnen spotten was. Het leek bijna een bootjessnelweg als er een dolfijn gezien was, haha. 

Q&A a day bijhouden voor minimaal een jaar

Q&A a day geeft, als je het vijf jaar volhoudt, een leuk overzicht van de hoogtepunten, dieptepunten en groei die je in de vijf jaar hebt gemaakt. Twee jaar geleden stond het al heel lang op mijn wishlist toen ik het kocht, en toen ik het eenmaal had kon ik niet wachten om er op 1 januari mee te beginnen. Stiekem had ik niet verwacht dat ik het langer dan een jaar zou volhouden, maar ik kan al bijna aan het derde jaar beginnen. Ik vind het heel erg leuk om terug te lezen wat ik een jaar geleden antwoordde op bepaalde vragen en waar ik toen mee bezig was. Een soort timehop, maar dan in een boekje! 

Scandinavië bezoeken (Stockholm!)


Scandinavië heeft sinds ongeveer een jaar een onbeschrijfelijke aantrekkingskracht op me. Ik weet niet precies wat me precies zo aantrekt, maar sinds ik in Stockholm ben geweest denk ik dat het de sfeer, rust en mooiheid is. Het bezoeken van Scandinavië kon ik dus in ieder geval van mijn Bucket List strepen (ik was vroeger al in Denemarken geweest maar dat kan ik me niet zo goed meer herinneren), maar ik wil zeker terug. In de zomer ga ik misschien met Floor naar Kopenhagen en ook wil ik heel graag een keer een rondreis door het binnenland van Zweden of Denemarken maken. 

propedeuse en rijbewijs halen

Toen ik ging beginnen aan mijn studie waren er twee dingen die ik graag wilde halen (die ik een soort van op mijn bucket list had staan: mijn propedeuse binnen een jaar halen en slagen voor mijn rij-examen. En ja, dat is allebei gelukt! Zaterdag precies een jaar geleden slaagde ik voor mijn rij-examen en een paar dagen later kon ik het pasje ophalen. Eerlijk, als ik opnieuw zou moeten beslissen of ik mijn rijbewijs nu zou halen zou ik het niet doen. Het is natuurlijk wel handig om het alvast te hebben maar in het jaar dat ik het heb heb ik eigenlijk nooit echt een auto nodig gehad en ik vind rijden ook niet zo leuk (en nog steeds een beetje eng/moeilijk...) maar goed, in the pocket! Ook mijn propedeuse heb ik binnen en daar ben ik trots op. Ik heb vorig jaar alle vakken in één keer gehaald, yes! 

slenteren door Rome


Slenteren door Rome: check! In één van de warmste maanden van het jaar bezochten wij Rome, en daardoor werd het slenteren soms meer een beetje het overleven van de hitte en zo veel mogelijk op zoek gaan naar schaduw. Maar dat mocht de pret niet drukken, want ik vond de stad geweldig. Het leuke vond ik dat het helemaal niet zo'n hele grote stad is, en dat veel afstanden dus ook goed te lopen zijn. Twee hoogtepunten waren de fietstocht die we door de stad maakten en het eten in de wijk Trastevere. Ik wil terug! 

Ik ben super benieuwd welke dingen ik in 2016 weer van mijn denkbeeldige bucket list kan strepen. Spannend altijd om niet te weten waar het nieuwe jaar je gaat brengen! 

Welke dingen heb jij in de afgelopen jaren van je bucket list kunnen strepen?