16-12-15

10 fijne dingen

We kunnen allemaal wel een beetje positiviteit gebruiken, zeker in de koude wintermaanden. Daarom is het af en toe nodig om even stil te staan en na te denken over alle fijne dingen. Tien daarvan deel ik met jullie in deze blogpost. 

Bali 2014, olifantenpark

  1. Ik kan er niet omheen en ik kan ook niet ontkennen dat het me iedere dag bezig houdt: het feit dat het bijna, bijna, vakantie is! Ik ben er echt aan toe en ik heb zo veel zin in doelloze dagen en gezelligheid met vrienden en familie. Ik ben alleen nog niet helemaal in de kerstsfeer, ik denk zelfs steeds dat het oktober is, dus ik moet nog maar even flink naar kerstafspeellijsten luisteren en naar de kerstboom kijken. 
  2. Ik heb wel verteld dat ik in een commissie zit, maar nog niet officieel gedeeld dat ons magazine nu online staat. Alweer twee weken trouwens, maar ik ben er trots op en ik zou het leuk vinden als jullie het gaan lezen! Het thema is 'a healthy (business) world' en er staat o.a een interview met Shelley van Fitgirlcode in (die heb ik geschreven!). Maar ook mijn commissiegenootjes hebben hele interessante en leuke artikelen geschreven.
  3. Een heel fijn gesprek hebben met de studieadviseur over studeren in het buitenland. Ik schreef vorige week al een artikel met mijn twijfels en ik kan nu wel zeggen dat ik eruit ben: ik blijf in Groningen. Hoe graag ik ook wil reizen, op dit moment voelt het voor mij niet goed om een semester naar het buitenland te gaan. Gemiste kans? Misschien, maar voor mijn gevoel kan ik gelukkiger worden als ik een minor ga doen aan een andere faculteit in Groningen. Zin in! 
  4. Het nieuwe album van Coldplay en Adele (ook Coldplay staat nu op Spotify, yes!). 
  5. Ik word iedere keer als ik moet wachten op de bus door een soort van magneet naar de Starbucks gezogen om daar een kerstspecial te proberen. Maar iedere keer vraag ik me weer af of ik blij word van een koffie die rond de €5 kost. En meestal is het antwoord nee dus ondertussen ben ik bijna miljonair. 
  6. Vanaf het tweede blok van dit jaar moesten we richting kiezen op de studie en ik ben ontzettend blij dat ik de richting Economics heb gekozen. Wiskunde en micro/macroeconomie is veel meer wat voor mij dan accountancy en marketing achtige vakken. Blij! 
  7. Herinneringen aan het concert van Florence + The Machine waar ik vorige week donderdag heen ging in de Ziggodome, samen met Lisa. Naast dat het concert heel fijn en geweldig was hadden we ook super goede gesprekken (door Lisa zou ik echt wel Psychologie willen studeren) en aten we bij SLA wat ik heel erg lekker vond.
  8. Drie maanden Spotify Premium proberen voor €0,99 per maand. YES!
  9. Kaarsjes en lampjes aan op mijn kamer en met een lekker muziekje op genieten van het weekend. Ook dat is fijn.
  10. Ik dacht dat ik het geld dat ik van opa en oma had gekregen voor Sinterklaas al uitgegeven had maar toen ineens zat het nog in mijn portemonnee, dus dat was een enorme fijne meevaller. Heerlijk :)