19-11-15

Running: feeling lazy

De zon is het grootste gedeelte van de tijd verdwenen, de regen valt de laatste dagen met bakken uit de hemel en ook is het winderig. Mijn energie is op dit soort dagen ver te zoeken is en het allerliefst kruip ik vroeg mijn bed in omdat ik erg moe ben. Dat vroeg mijn bed opzoeken doe ik dan ook op sommige dagen, maar ik merk vaak dat mijn energie daar niet mee terugkomt. De enige oplossing? In beweging komen. Want wat ik voel me lui. 



Het energieloos voelen veroorzaakt een soort negatieve spiraal. Je voelt je moe, gaat de hele dag op de bank hangen, hebt het gevoel dat je veel ongezonds moet innemen (kruidnoten en chocola yes please!), waardoor je je nóg meer moe gaat voelen. Niet zo fijn. Dit is precies wat ik de afgelopen dagen had. Ondertussen bleef er maar een stemmetje op de achtergrond zeuren dat ik in beweging moest komen want ik voelde me opgeblazen en zwaar. 

Ik wilde op zaterdag gaan hardlopen maar na het werken had ik geen zin meer om nog wat anders te doen dan een beetje bezig te gaan voor mijn studie en te bloggen. Ik wilde op zondag gaan hardlopen maar toen regende het echt te hard. Ik wilde op maandag gaan hardlopen maar toen had ik college en andere dingen. En toen het dinsdag werd, waren mijn excuses op. Voor ik er goed en wel bij nadacht stond ik in mijn hardloopkleding beneden en toen ik er daar achter kwam dat het regende voelde het te sneu om weer naar boven te gaan. Ik MOEST in beweging komen. 

Dus, that happened. Ik begon te rennen en ook al wilde ik mijn schema verder gaan volgen waarbij ik drie keer 12 minuten zou moeten lopen met 3 minuten wandelen, ik voelde na een stuk of vijf minuten al dat ik dit niet zou gaan redden. Maar ja, wat wil je ook met zo'n slecht hardloopritme... Na in totaal 20 minuten hardlopen gaf ik het op en liep ik naar huis.

Ik zou me misschien slecht moeten voelen omdat ik het niet gehaald had, maar ik voelde me juist goed. Ik vind het heerlijk om buiten te zijn en zelfs als dat in de regen is, kan ik er van genieten om gewoon een stukje te lopen. Het is typisch, want iedere keer als ik een tijd niet heb gelopen en dan wel weer ga weet ik zo duizenden redenen waarom hardlopen zo fijn is. Maar toch komt er vaak weer van alles tussen en loop ik weer twee weken (of langer) niet... Sneu, dat ik na zo'n 2.5 jaar proberen nog steeds niet de tien kilometer heb gelopen. Maar ja, ik blijf het proberen :)

Hoe voel jij je?