28-11-15

Nieuwe koffer + Travel wishlist

Wat ik een fijn geluid vind is het geluid van kofferwieltjes die over straat rollen. Dat geklik en geluid van rollen brengt me in gedachten naar het vliegveld, waar ik de vakantiebestemming bijna kan ruiken. Zo'n klein koffertje, die had ik nog niet, en blijkbaar heb ik daar ooit eens een opmerking over gemaakt. Want op mijn verjaardag kreeg ik er eentje van oma. Ik was echt verrast! Blijkbaar had mama die onthouden en doorgegeven. Zo zie je maar weer... Het is een koffertje van formaat handbagage koffer en dat is erg handig, omdat dat altijd wel van pas komt op kortere vakanties of voor weekendjes weg. Dankjewel, oma. Ik laat jullie dit koffertje (met bijpassende tas) zien en vertel meteen even waar ik graag heen zou willen op dit moment.





Dit is 'm dan. De koffer is van het merk Parfois en dat kun je kopen bij o.a de V&D. Wat ik het allerleukst vind is uiteraard het printje, want naast dat het echt hip is, is de koffer op deze manier ook makkelijk te herkennen. Stel je even voor dat je een zwarte koffer hebt en die moet terugvinden op de bagageband. Dat gaat dus lastig. Maar dat is nu voorbij voor mij! 

Van de binnenkant is het heel simpel. Er zit een vak in de deksel en een klein vakje in de achterkant. Ook zitten er banden in waarmee je je bagage op z'n plek kunt houden, ook tijdens de vlucht. Geen poespas dus, maar gewoon zoals een koffer hoort te zijn. Van mijn tante kreeg ik er trouwens ook een bijpassende tas bij wat ook heel goed van pas komt, aangezien ik mijn huidige tas een klein beetje zat ben om altijd te gebruiken. 

Oké, jullie mogen meedoen. Als iemand je nu een gratis vakantie zou aanbieden, waar zou je dan heengaan? Dit is echt de dagdroom die ik vaak heb. Tijdens colleges droom ik weg en zie ik mezelf aan een strand liggen, door een bruisende stad lopen of een berg beklimmen. Maar als ik dan nu random vier bestemmingen zou mogen kiezen waar ik heen wil (en dit is echt willekeurig, wat me op dit moment te binnen schiet), zou ik gaan voor...


bron 
Kopenhagen
Kopenhagen, de Deense hoofdstad die bekend staat om zijn fijne ligging aan de zee, om zijn gekleurde huisjes en om de heerlijke Scandinavische sfeer. Alles aan Scandinavië trekt me eigenlijk aan, en na het bezoek aan Stockholm van afgelopen zomer weet ik zeker dat ook de steden perfect bij me passen. Ik hou gewoon van de wat rustigere vibe, terwijl het ondertussen toch lekker bruisend en gezellig is. Daarnaast staat Kopenhagen ook op mijn lijstje met plekken waar ik eventueel wil gaan studeren volgend jaar tijdens mijn semester in het buitenland. Het lijkt me geweldig!

IJsland
Vroeger hoorde ik vaak dat mama ooit wel eens naar IJsland zou willen, maar toen was ik nog te klein om te begrijpen wat daar was. Ik dacht alleen maar 'mee daar is het koud dus we gaan er niet heen'. Dat is nu wel anders, want het lijkt me heerlijk om daar in de natuur te zijn! De geisers, de bergen, het weidse landschap... Ik zou er best een paar weken willen doorbrengen.


Perú/Bolivia
Twee totaal verschillende landen natuurlijk, maar het lijkt me prachtig om er een backpack avontuur van te maken en deze twee landen door te reizen. Ik zie mezelf het helaas nog niet helemaal doen, maar wie weet trek ik op een dag de stoute schoenen aan om te gaan chillen bij Machu Picchu en andere plekken van de Inca's. Verder moet ik nog veel research doen want ik heb niet echt een goed beeld van wat er verder in de landen te zien is... 

Malediven
Ik sloeg laatst een blaadje open en daar zag ik allemaal foto's van helder blauw water, witte stranden en een prachtige onderwaterwereld. Dat is geen vakantie waar je heel veel doet behalve je verbazen over de prachtige omgeving en waar je lekker de hele dag op je handdoekje op het strand ligt. Ik zou het niet voor drie weken lang volhouden om niets te doen, maar het lijkt me wel heel fijn om er lekker tot rust te komen en me de hele tijd te voelen alsof ik in een droom ben beland. 

Veel wanderlust zoals je kunt lezen. Ik heb echt veel zin om te reizen! Gelukkig mag ik dit jaar weer mee op zomervakantie en hoewel papa en mama eerst aan een grote reis zaten te denken houden we het waarschijnlijk toch lekker bij Italië. Perfect! 

Waar zou jij nu heen willen?