08-11-15

My blog history + what's next?

19 april 2010. Samen met mijn beste vriendin Floor waren we aan het kletsen tijdens de tekenles. Plotseling viel het stil en zei één van ons: 'waarom beginnen we niet samen een blog?'. In de pauze gingen we gelijk aan de slag in de mediatheek. We kozen de naam Sweethippos en maakten snel een layout en welkomstartikeltje aan. Daar begon mijn blogavontuur. Het avontuur bestond uit bijna vijf jaar samen met Floor bloggen, foto's maken, inspiratieloos zijn, andere leuke bloggers ontmoeten en vriendinnen maken. Ik vond het geweldig en waar klasgenoten na school naar voetbaltraining gingen, kroop ik achter de computer om een artikeltje te tikken voor de volgende dag. Het hoorde erbij. Na vier en half jaar stopten we met samen bloggen en riep ik Oh Nineteen in het leven. Bijna een jaar geleden. En nu? 

 Sweethippos - swatches van nagellak (2012)

Sweethippos - make-up looks (2012) 

En nu weet ik het niet meer. Het voelt alsof ik in een midlifecrisis van mijn blogleven ben beland. Gisteren wist ik ineens hoe ik moest omschrijven (en dat deed ik dan ook via WhatsApp tegen Lisa): 'Op de middelbare school blogde ik omdat ik niet veel beters te doen had en omdat ik op die manier mijn creativiteit kwijt kon. Nu blog ik omdat ik blog, en ik weet niet meer waarom'. Dit klinkt nogal negatief, maar dat is het niet per se. Ik leef gewoon een beetje in tweestrijd.

Aan de ene kant wil ik constant bloggen. Ik hou ervan om foto's te maken. Om te schrijven. Om jullie reacties te lezen. Om blogs te lezen. Ik hou van alles. Aan de andere kant voelt niets leuk genoeg om over te bloggen. Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik een artikel maak over een nagellak of over een boek, en dat er dan ook mensen zijn die dat leuk vinden. Ik vind het zelf ook vaak leuk om te lezen bij anderen, maar het voelt niet belangrijk genoeg om er over te bloggen. Constant die tweestrijd maakt dat ik geen idee heb waar ik over moet bloggen en dat ik het dan maar niet doe. Het voelt alsof het geen zin heeft, want wat bereik ik er uiteindelijk mee? Daar komt nog bij dat de bezoekersaantallen op mijn blog gehalveerd zijn en mijn volgersaantal krimpt in plaats van groeit. Ik vind dit logisch, want ik doe er zelf ook niet altijd veel aan om dit de andere kant op te sturen. Maar toch is het jammer. 

Om bij mijn blog geschiedenis te blijven, de onderwerpen waar ik over schrijf zijn ook geëvalueerd. Aan het begin schreef ik over beauty, maakte ik make-up looks en plaatste ik outfitfoto's. Nu ben ik meer van de persoonlijke verhalen, boeken, studietips en de random onderwerpen.  

Er zijn genoeg andere dingen waar ik op dit moment bezig mee ben / bezig mee wil zijn en soms voelen die dingen belangrijker dan bloggen. Maar ik ben er ook nog lang niet klaar voor om te stoppen met bloggen. Lastige kwestie, lastige kwestie. 




Oh Nineteen - artikelen over boeken en studeren (2015)

Nadat ik me een paar maanden niet zo chill voelde ging ik vorige week weer eens naar buiten om foto's te maken. Het kriebelde, en ik ontdekte weer hoe heerlijk ik het vond om creatief bezig te zijn. Daarna plaatste ik de foto's op mijn blog en ontdekte ik het weer hoe heerlijk het is om dingen te delen op het blog. Ik weet nu wel dat ik niet zonder een manier van creativiteit uiten kan, en daarom vind ik het ook zo leuk dat ik nu in de commissie van het magazine van de studievereniging zit. Ik heb twee artikelen gemaakt en over ongeveer een maandje staat het magazine online, super excited! 

Om mijn hersenspinsels even samen te vatten: ik weet niet zo goed wat ik met mezelf en met mijn blog aanmoet. Ik wil niet stoppen, maar er komt niets uit mijn vingers. Ik zou het fijn en leuk vinden als jullie je mening geven in een reactie. Tips om uit deze dip te komen? Tips om het roer van mijn blog om te gooien? Alles is welkom. 

Voor nu een hele fijne zondag en als je dit hele artikel met twijfels gelezen hebt, ben ik je dankbaar!