27-11-15

DIY: cadeautjes inpakken voor de feestdagen

sponsored - Iedere keer als ik een cadeautje in moet pakken is het weer een feest: het stuk papier dat ik afgeknipt heb is nét iets te klein, het plakband is op, er komen kreukels in het papier… Gelukkig kan ik nog net een boek mooi inpakken, maar veel verder dan een papiertje eromheen ga ik meestal niet. Maar met de feestdagen in het vooruitzicht zou er toch wel wat meer moeten gebeuren dan dat. Zeker als bij jou in de familie (net als bij mij) de lat erg hoog wordt gelegd met surprises. Ik heb zelf echt een hekel aan surprises maken, en daarom kies ik er dit jaar gewoon voor dat de cadeautjes er geweldig uitzien. Té mooi om uit te pakken, zeg maar.



Dit artikel is onderdeel van de ‘be the Champion of Christmas’ campagne van Radbag.

Laten we vooral ook bij de eerste stap beginnen, en dat is natuurlijk het kopen van een leuk cadeautje. Ik heb een zwak voor hebbedingetjes. Dat wat je niet per se nodig hebt, maar wat zo schattig, grappig of hip is dat je het moeilijk kunt laten liggen… Gelukkig hoef ik niet lang te zoeken voor zulke cadeautjes, want de webshop Radbag staat er vol mee! Er worden bijvoorbeeld hele leuke mokken, een scratch map (die je ook kunt winnen op mijn blog, klik hier) en deurmatten in de vorm van een casette-bandje verkocht. Cadeautje gekocht? Dan is het tijd om het zo leuk en feestelijk mogelijk in te pakken.


1. feestelijke tags, geschreven met waterverf

De eerste DIY is, na een beetje oefening, heel erg simpel. Het enige dat je nodig hebt is waterverf, een kwast waarmee je kunt waterverven, stevig (wit) papier en touw. Nu komt de grootste uitdaging: jezelf leren om te schrijven met waterverf. Ik zat helemaal klaar met verf, een kwastje, een grote pot water en papier en ik wist zeker dat dit helemaal mijn talent zou worden. Helaas helaas, waterverven en er dan ook daadwerkelijk iets moois van maken is moeilijker dan je denkt. Maar wel ontspannend. En uiteindelijk heb ik dan ook een aantal cadeau tags eruit weten te krijgen waar ik tevreden mee ben. Je kunt er voor kiezen om een soort ‘achtergrondje’ te maken, wat ik bijvoorbeeld heb gedaan met stipjes en streepjes. Nu maak je er gaatjes in en doe je er een touwtje naar keus in. En done!



2. schattige doosjes

Voor de tweede DIY moet je snel beginnen met sparen. Je hebt namelijk een aantal lege Wc-rollen nodig. Verder heb je wasitape, leuke papiertjes of inpakpapier nodig en touw/strikjes. Eigenlijk kun je het precies maken zoals jij dat zelf wilt. Het eerste dat je moet doen is de Wc-rol een beetje platdrukken. Vervolgens duw je de randjes naar binnen zodat het een doosje gaat worden. Daarna kun je beginnen met versieren zoals jij dat wilt. Ik vind het echt de perfecte verpakking voor bijvoorbeeld sieraden of chocolaatjes. 



3. cadeautasjes

Ben je helemaal niet zo creatief of heb je geen tijd (meer) om aan de knutsel te gaan? Dan is een bezoekje aan bijvoorbeeld HEMA, Xenos of Sostrene Grene genoeg. Daar worden super leuke tasjes verkocht waar je heel makkelijk je cadeautjes in kunt stoppen. Zou je zelf niet ook ontzettend blij worden als je je cadeautjes in een leuk tasje zou krijgen? Ik wel! Op het blog van Radbag kun je ook al een leuke DIY vinden waarin de cadeautasjes nóg leuker worden gemaakt. Klik hier voor het artikel. 

Mocht je geen inspiratie gehad hebben op het gebied van origineel cadeautjes inpakken, dan hoop ik dat dat nu veranderd is. Met een klein beetje creativiteit en wat simpele materialen kom je al een heel eind, daar ben ik tijdens het knutselen ook weer achter gekomen.

Wat is jouw geheim voor een feestelijk ingepakt cadeautje?