23-11-15

Books: to be read winter 2015

Op het moment dat ik dit schrijf en de foto's voor dit artikel maak is het buiten koud. Erg koud, vergeleken met wat we gewend zijn de afgelopen weken/maanden. Gelukkig is het ook helemaal niet erg om af en toe een dagje lekker thuis te zitten. En wat is er beter dan de dag door te brengen onder de meest fluffy deken die je kunt vinden? Ik vind het heerlijk om onder een dekentje te kruipen als ik het koud heb en daar lekker te internetten, muziek luisteren, of lezen. Ik heb mijn Reading Challenge van het jaar 2015 gehaald (30 boeken, yay!) maar er staan ook nog een aantal boeken die op dit moment op mijn to be read lijstje staan. Niet dat ik deze vier boeken dit jaar nog wil lezen, maar wel zeer binnenkort. Ben je benieuwd? Lees dan verder! 


The great gatsby - f. scott fitzgerald

Ik vind het zo fascinerend dat er boeken zijn die al zo lang bekend zijn. The Great Gatsby is daar één van. Oké, er bestaan boeken die nog veel ouder zijn, maar toch vind ik het leuk om eens een boek te lezen die bijna honderd jaar geleden geschreven is. Ik raakte bekend met The Great Gatsby toen ik aan het begin van de bovenbouw zat. Toch ben ik nooit eraan toegekomen om het te gaan lezen, omdat het toch een beetje een drempel voor me was om een klassieker te lezen (vooral omdat het taalgebruik vaak lastiger is). Toen ik voor €0,88 dit e-book voorbij zag komen op Bol.com, wist ik dat er geen excuses meer waren en begon ik er meteen in. Tot nu toe vind ik het heerlijk weglezen en alle zorgen zijn helemaal voor niets geweest. En natuurlijk zie ik Leonardo DiCaprio voor me als Mr. Gatsby :)

springvloed - cilla & rolf börjlind

De naam van de auteurs zegt het al: dit is een Scandinavisch boek. Een thriller/detective welteverstaan. Vorige week vierde ik met vriendin Simone onze verjaardagen (we zijn precies een maand na elkaar jarig) en van haar kreeg ik dit boek. Ik vind het altijd onwijs leuk als ik een boek krijg waar ik nog nooit van gehoord had, omdat ik het anders waarschijnlijk nooit was gaan lezen. En ook ga ik er nu met blanco verwachtingen in en kan ik helemaal mijn eigen mening vormen. Het gaat over een gruwelijke moord die jaren geleden plaatsvond waarbij zowel de dader als de identiteit van het slachtoffer nog onbekend is. Een studente van de politieopleiding bestudeert de oude zaak en dan wordt het vast en zeker heel erg spannend. Ik ben benieuwd! 

1984 - george orwell

Jullie hebben vast wel eens van het boek 1984 gehoord, het boek dat net als The Great Gatsby een klassieker is. Het is een soort toekomst voorspelling van George Orwell, en dat schijnt akelig dichtbij de werkelijkheid te zijn gekomen. Het boek is volgens mij erg heftig en misschien ook wel zwaar en dat heeft me tot nu toe denk ik ook tegengehouden om het te gaan lezen. Maar misschien moet ik me ook daar maar eens overheen zetten. 

wij leugenaars - e. lockhart

Een tijdje geleden kreeg ik een erg leuke mail van Maaike, met de mededeling dat ik het boek Wij Leugenaars gewonnen had bij een winactie van haar. Dit is een boek - heel anders dan Springvloed - dat ik heel, maar dan ook heel, vaak voorbij heb zien komen op social media, blogs en waar ik ook een aantal mensen over had horen praten. Dat soort dingen maakt me altijd erg nieuwsgierig, en nu mag ik het dan eindelijk gaan lezen. Mama heeft het in ieder geval al in één dag uitgelezen wat voor haar best wel speciaal is, dus dat beschouw ik als een goed teken.

Dit zijn vier boeken die op dit moment op mijn to be read staan. Natuurlijk is de lijst met boeken die ik nog wil lezen heel wat langer dan deze vier, maar dit zijn de boeken die ik in mijn kast en op mijn e-reader heb staan. Ik ben benieuwd.

Vergeet niet mee te doen met mijn winactie waarbij je een scratch map kunt winnen! Klik op de afbeelding in de side-bar :)

Welke boeken staan bovenaan jouw to be read lijst?