29-11-15

Autumn Essentials

Ieder jaar heb ik weer moeite met het loslaten van de zomer, maar zodra de herfst begonnen is kan ik daar ook heel erg van genieten. Zonnige dagen, mooie kleuren in het bos, warme truien en warme chocomel met slagroom... Heerlijk! Zodra het begint te regenen begin ik wel weer te balen, maar het grootste gedeelte van de tijd vind ik het fijn. En dit zijn mijn essentials voor de herfst! 

warme truien en sjaals waar je in kunt wonen


Als ik een trui draag, voel ik me vrijwel direct comfortabel. Zo fijn om lekker weg te kunnen kruipen in een trui. Mijn favoriet van deze herfst is de oranje/rode trui van de H&M die ik kocht in Stockholm toen het nog een beetje zomer was. Ik draag het echt meerdere keren per week, dus het is zeker een goede aankoop geweest. Ook vind ik het heerlijk om lekker warme sjaals te dragen. De sjaal die je op de foto ziet heb ik vorig jaar gekocht van het merk S. Oliver. Het is zó lekker warm en met deze sjaal om mijn nek kan ik iedere kou aan.

fijne boeken

Mijn e-reader is echt mijn held op dagen dat er niet zo veel te beleven valt. Onder een dekentje met lekkere herfstmuziek op de achtergrond kan ik alles aan. Op dit moment lees ik The Great Gatsby en ik vind het echt een leuk boek! 

huisgemaakte baksels


Is it just me, of is er veel te veel lekker eten in de herfst? Alleen al die kruidnoten en speculaasjes die nu volop in de winkel liggen zijn moeilijk te weerstaan! In de Allerhande stond een recept voor een speculaas/chocoladetaart. Inclusief chocoladepepernoten en speculoos pasta. Er ging wel iets fout tijdens onze baksessie, want we namen een (veel) te grote springvorm waardoor de taart nu erg plat en droog was... (nog steeds lekker trouwens). Volgende keer beter zullen we dan maar zeggen. 

smeerseltjes 

De kou buiten en de droge lucht van de verwarming binnen is echt een killer voor je haar en huid. Ik voel dat mijn handen alweer trekkerig beginnen aan te voelen, mijn haarpunten zijn nog nooit zo droog geweest en ook blijf ik smeren met lipbalsem. Gelukkig heb ik een hele fijne olie ontdekt voor mijn haar: de Loving Blends 'sublieme olie' van Garnier. Dit smeer ik na het wassen een klein beetje in mijn haar en dan voelt het eigenlijk de hele tijd lekker zacht aan. Ook ligt er weer een pot Nivea crème klaar die ik gebruik voor alles wat maar droog is. Goed voor jezelf zorgen is belangrijk in de koude maanden.

(bos)wandelingen

Helaas is er ook een heel groot nadeel aan de herfst/winter en dat is de herfst/winterdip waar veel mensen last van hebben. Het is ten slotte even wennen om zo weinig zonlicht te vangen en het feit dat het om 17 uur 's avonds donker is vind ik ook niet bepaald bevorderlijk voor mijn productiviteit en energie. De oplossing is wat mij betreft om toch lekker naar buiten te gaan. Ook al is het koud, met een dikke jas en sjaal aan kun je heerlijk even door de natuur of door de stad lopen en geloof me: dit geeft energie. Ik vind het heerlijk om even het bos in te gaan of een stukje te hardlopen om toch nog het nodige daglicht op te vangen.

winacties...


Je hebt nog tot en met vrijdag aanstaande om mee te doen met mijn winactie waarbij je een Scratch Map van het merk Luckies kunt winnen. Als dat geen autum essential is... Klik hier om mee te doen!

Wat zijn jouw herfst essentials?