01-10-15

My September

Hallo oktober, hallo laatste 23 dagen van mijn tienermaanden... Oktober staat voor mij altijd gelijk aan de maand dat het officieel, helemaal herfst is. In september heb ik altijd een klein beetje moeite met het loslaten van de zomer, maar in oktober vind ik het meestal wel weer prima dat het herfst is. September was een fijne en leuke maand, waarin het vooral z'n gangetje ging en ik het studie-leven weer een beetje oppakte. Ik heb niet heel veel foto's gemaakt en de foto's die ik op Instagram plaatste waren vooral terugblikken naar de vakantie (zie je, het loslaten van de zomer vind/vond ik lastig). Daarom ga ik dit keer niet per foto vertellen wat er gebeurde maar ga ik in dit artikel een samenvatting van september geven. 


Op 31 augustus had ik mijn allereerste hoorcollege van het nieuwe studiejaar... Ik zit nu in het tweede jaar en dat merkte ik meteen vanaf de eerste dag al aan het niveau. Ze verwachten nu echt al een bepaald niveau bij de studenten, wat natuurlijk wel logisch is. Ik zit er nu wel weer lekker in, maar aan het begin heb ik super veel moeite gehad met me concentreren op de vakken en me er toe zetten om iets nuttigs te doen. Maar goed, de weken vliegen voorbij en er zijn alweer bijna 5 weken in het collegejaar voorbij! 

Het beginnen van een nieuw studiejaar heeft niet alleen maar nadelen. De gezelligheid kwam daardoor ook weer goed op gang. In de zomer heb ik mijn leven vooral hier, in mijn dorp, maar nu ben ik ook weer veel in Groningen te vinden. In de eerste week ben ik weer gaan squashen en eten met Mirjam en ook ging ik op vrijdagavond naar Floor om daar pizza te eten en Flikken Maastricht te kijken. In het weekend ging ik shoppen met Suzanne en zondagavond gingen we uit eten bij de Blankenhoeve in Noordlaren, wat echt súper lekker was! 

Ook de tweede week was leuk. Ik had een informatie bijeenkomst over study abroad waar ik enthousiast van werd. Ook begon ik weer een beetje zin te krijgen in het studeren zelf en de vakken begonnen me ook wat meer te interesseren. Op woensdagmiddag zag ik eindelijk mijn nichtje weer eens. We hebben gezellig samen koffie gedronken en taart gegeten in het zonnetje. Op donderdag kwam Lisa naar Groningen, waar we heel gezellig hebben gekletst en daarna gegeten bij Floor. Het weekend was een chill-weekend waarin ik, behalve werken, niets gepland had staan. 

Week 3... Op maandag ging ik niet naar het college want ik zou die avond bij Simone in haar nieuwe kamer gaan eten, en ik had niet veel zin om heen en weer te reizen van en naar mijn huis. Ik las daarom thuis de hoofdstukken door met veel thee. Ook altijd fijn (en misschien werkt het zelfs wel beter...). Ik keek bij Simone voor het eerst sinds tijden weer eens Hollands Next Top Model. Ik ben het nu niet echt aan het volgen, maar als ik het toevallig zie vind ik het toch wel leuk. Op dinsdag ging ik met Mirjam bezig met een presentatie. We waren niet echt productief omdat er ook gekletst moest worden, waardoor we niet op tijd waren om naar de groepsles zumba te gaan... Die week ging in een rap tempo voorbij en ik sloot het af met een weekend waarin ik zaterdag om 6:30 moest beginnen en 's avonds gezellig met Floor en Suzanne wraps ging eten en Flikken Maastricht ging kijken. Ik weet al deze dingen trouwens nog omdat ik in mijn agenda kijk, haha. 

Vorige week was vooral een hele spannende week. Op maandag had ik mijn sollicitatiegesprek voor een commissie van mijn studievereniging. Ik hoor vandaag (dinsdag, nu ik dit typ) of ik het wel of niet ben geworden. Zo spannend!!! Edit: ik ben aangenomen bij de commissie voor het magazine van de studievereniging, super blij mee :) Op dinsdag ging ik met Mirjam voor het eerst naar de nieuwe vestiging van de ACLO, waar we een groepsles Combat volgden. Dit is intensieve workout waarbij je vooral veel boks en schopbewegingen maakt. Als docent hadden we een geweldig vrolijke, ontzettend gespierde gekleurde man. Dat maakte echt dat ik het goed volhield. Woensdagochtend moest ik naar het ziekenhuis, omdat er een plekje van mijn gezicht weggesneden moest worden. Ik vond het spannend, maar het was totaal niet eng. Morgen (woensdag) mag de hechting eruit. Woensdagavond ging ik naar het concert van Paul de Leeuw in Assen samen met mama. Ik heb lekker hard meegezongen en nog harder gelachen. Vrijdagavond ging ik naar Rinsma (winkel in Gorredijk) met mama waar zij heel goed slaagde en ik een jurk/trui kocht. Zaterdag was ik weer aan het werk en zondag at ik taart in Groningen met Marieke, waar we ook even een kijkje namen op de vintage markt Klein Berlijn (toch niet echt mijn ding). 

En deze week heb ik geen colleges, maar ben ik wel veel aan het studeren voor een tentamen van volgende week. Ook moet ik elke dag werken. Morgen (woensdag) is Suzanne jarig (ze wordt 16) en dat gaan we vieren met lekker eten. En dat was mijn maand! Ik vond het een hele fijne maand. Oktober gaat denk ik ook erg leuk worden, maar dat lezen jullie volgende maand (of op mijn Instagram), wát een cliff hanger.

Hoe was jouw maand?