20-10-15

Een weekendje naar Texel

Hé daar! Ik ben er weer, terug van een heerlijk weekendje er tussenuit. Wanneer we naar mijn favoriete waddeneiland Texel gaan, begint het ontspannen gevoel al op de boot. Zodra ik op de boot zit, voelt het alsof ik mijn dagelijkse leven voor heel even achter me laat. Ik denk dat dat ook de charme is aan op een eiland zitten. Je bent helemaal niet heel ver van het vasteland, maar zo voelt het wel. Onze verblijfplaats voor het weekend was het park de Sluftervallei van Landal. Hier was ik zo'n tien jaar geleden voor het laatst geweest en kon me er niet veel meer van herinneren. Het hele weekend zijn we lekker veel buiten geweest... 

Ik ben een echt buitenmens, en ik vermaak me op zo'n eiland dan ook altijd prima. Weet je wat het is, soms is het zo fijn om even weg te zijn van de verplichte dingen van thuis, ook al is het maar voor eventjes. Even opladen om vervolgens thuis weer te kunnen knallen en te studeren. 

Toen we aankwamen zijn we meteen een stukje gaan fietsen om het strand te zien en om de zeelucht diep in te ademen. Ik zou het zo fijn vinden om in de buurt van de zee te wonen! Veel mensen die er in de buurt wonen zeggen dat ze er bijna nooit komen, maar het lijkt me heerlijk om er even heen te kunnen fietsen of hardlopen en van het uitzicht te genieten. Vrijdagavond gingen we uiteten met de restaurantbonnen die we nog van de AH actie hadden. Het was misschien niet het eten dat ik zelf zou uitkiezen (eend en lam...?) maar ik vond het toch erg lekker! In de avond las ik mijn boek uit (Versplinterd van Dani Atkins).

De volgende dag reden we naar Den Burg om even wat winkeltjes langs te gaan (Suzanne kocht nieuwe Uggs, ik kocht niets). In de middag hadden we weer behoefte aan beweging en gingen we op de fiets naar de vuurtoren, waar we een warme chocomel met slagroom dronken. Zo fijn dat die tijd ook weer is aangebroken, want I love it. Ook het boerenkool seizoen werd weer geopend en verder dronken we veel thee en speelden we spelletjes. 

Op zondag regende het een beetje, maar dat hield ons niet tegen om een stukje te gaan wandelen. Verder deden we weer een beetje hetzelfde en we sloten de dag af met een heerlijke Beachburger bij de strandtent Paal 17 en de nieuwe aflevering van Penoza. Op maandag zijn we naar de Slufter gegaan en daarna wilden we gaan kijken bij ons nichtje die een parachutesprong zou gaan maken. Helaas werd dat pas heel laat door de bewolking, en ze heeft uiteindelijk gesprongen toen wij alweer onderweg naar huis waren. 

Toen we op de boot zaten voelde ik langzaamaan weer dat we teruggingen naar het echte leven, en met de nieuwe energie en motivatie die ik door een weekendje ontspannen heb gekregen heb ik bijna zin om te knallen voor de tentamens. Want ja, die zijn dus volgende week en daar kan ik niet omheen!