23-10-15

10 thoughts on being 20

Goedemorgen! Het is vandaag 23 oktober 2015, en dat betekent... dat het mijn 20e verjaardag is! Mag ik zeggen dat ik dat best een beetje heftig vind? Ik bedoel, ik ben geen tiener meer. Het voelt alsof ik een hele periode achter me laat, maar ook alsof ik een hele leuke tijd voor me heb liggen. Ik voel me nu al best wel jarig, maar ik voel me niet ineens twintig (om maar meteen antwoord te geven op de vragen 'voel je je jarig?' en 'voel je je ook 20?'). Omdat ik 20 best een leuke leeftijd vind, maak ik op deze ochtend op mijn verjaardag even een lijstje met 10 gedachten die ik heb bij het zijn van 20 jaar oud. 

De leuke, beroemde huisjes in Gamla Stan (Stockholm)

  1. Oh hee, het is 23 oktober! Het is mijn verjaardag! Best wel vreemd hoe je hoe ouder je wordt anders naar je verjaardag kijkt. Tien jaar geleden zou ik op dit moment super zenuwachtig zijn, maar nu niet. Ik heb er vooral zin in.
  2. Moet ik me nu volledig volwassen gedragen? Of is dat pas vanaf 21?
  3. Ik vind 20 jaar best wel veel, en ik heb ook het gevoel dat ik al best wat levenslessen heb opgedaan. Wel fijn dat hoe ouder ik word, hoe beter ik mezelf kan zijn en kan accepteren dat het niet nodig is dat iedereen hetzelfde is. Maar toegegeven, soms blijft het lastig om volledig jezelf te zijn.
  4. Vanavond ga ik naar James Bay!!! Zo veel zin in. Toen ik de kaartjes kocht wist ik niet helemaal zeker of ik het wel leuk zou vinden om op mijn verjaardag naar een concert te gaan, maar nu vind ik dat juist leuk. Rond 14 uur stappen we in de trein richting Amsterdam waar we genieten van het concert en vanavond blijven slapen in het Ibis hotel bij Schiphol (fancy place, je weet wel...).
  5. Z├│ tof dat ik een e-reader heb gekregen van papa en mama. Een tijdje geleden was ik nog best wel tegen het digitaal lezen, maar als ik dan op vakantie ben kom ik er steeds weer achter hoe makkelijk het zou zijn om gewoon wat boeken op een e-reader te hebben staan. Ik heb trouwens de Kobo Glo gekregen, en ik kan niet wachten om er mee te gaan lezen! 
  6. Het voelt eigenlijk best wel lekker om een nieuwe periode in mijn leven in te gaan.
  7. Ik kan natuurlijk wachten tot nieuwjaarsdag om aan goede voornemens te werken, maar waarom niet vanaf vandaag? Mijn goede voornemen is vooral om wat meer te genieten van dingen en om wat constanter te zijn in hardlopen en groepslessen volgen bij de Aclo. 
  8. Shit, wat moet het nou met de naam van mijn blog? Ik laat het maar lekker Oh Nineteen heten natuurlijk, want ik was gewoon 19 toen ik het blog begon en er hoeft toch niet altijd een betekenis achter te zitten? Ik ben in ieder geval niet van plan mijn naam als blognaam te gebruiken, want dat doet iedereen al tegenwoordig.
  9. Weet je wat ik een keer op mijn verjaardag heb gedaan? Ik kreeg een bikini voor mijn verjaardag en daar heb ik toen de hele dag in rondgelopen (terwijl het buiten koud was...). Dat ga ik dit jaar niet doen hoor. Ik ben tenslotte 20! 
  10. Tien gedachten bedenken is moeilijk. Zelfs als je 20 bent geworden.