01-09-15

What's in my (citytrip) suitcase?

Inpakken voor een stedentrip is een vak apart, omdat het vaak voor een korte tijd is en ook meestal niet veel meegenomen kan worden. Eerlijk gezegd vind ik inpakken voor drie weken soms nog makkelijker dan voor drie dagen... Ik vind het wel altijd heel erg leuk om in te pakken, omdat voor mijn gevoel de vakantie dan al begint. Vorige week was ik in Stockholm, en ik moest alles voor de vier dagen in mijn kleine koffertje proppen, wat prima ging. Kijk maar mee naar wat ik meenam. 


Omdat we in eerste instantie alleen maar handbagage mee wilden nemen, had ik wat mini's ingeslagen. Uiteindelijk besloten we toch maar om (gratis) onze koffer in te checken, maar alsnog vind ik voor een korte trip mini verpakkingen van de producten erg handig, omdat het simpelweg minder ruimte in beslag neemt. Ik kocht bij de drogist een deodorant, bodylotion, shampoo, tandpasta en douchegel. 


Ook maak ik natuurlijk gewoon mijn gezicht schoon op reis. Mama had nog proefmonstertjes liggen van Maria Galland, het merk dat zij ook altijd gebruikt. Mijn dagcrème is toch al niet zo zwaar, dus die kon gewoon mee. 


Ik gebruik niet zo veel make-up meer, dus ik had genoeg aan een klein toilettasje. Hierin gingen mijn mascara, wimperkruller, twee lipsticks en een lipbalsem. 


Tijdens een stedentrip neem ik meestal zo simpel en comfortabel mogelijke outfits mee. In het vliegtuig droeg ik een spijkerbroek met een t-shirt, en in mijn koffer stopte ik twee t-shirts en twee blousjes. Ik heb op één na dit allemaal gedragen.

De vooruitzichten voor het weer zagen er heel gunstig uit, dus besloot ik gewoon één lange broek aan te doen en verder shorts en een rokje mee te nemen. Uiteindelijk heb ik maar één dag shorts gedragen, maar dat geeft niets. 


Ook het jurkje van de Zara ging in mijn koffer mee. Het is een heel fijn comfortabel jurkje die ik de hele vakantie graag heb gedragen, en in Stockholm heb ik het ook een avond gedragen. Ook nam ik voor de zekerheid mijn bikini mee, maar daar was het echt te koud voor... 


Leesvoer! Ik nam het stedengidsje 100% Stockholm mee, mijn favoriete reeks gidsjes. Hierin staan altijd zulke leuke tips en omdat het per wijk ingedeeld is, kun je in één oogopslag zien welke hotspots er in de buurt zitten waar je je op dat moment bevindt. Ook is het hip en voor de wat jongere doelgroep geschreven. Verder nam ik Wonder mee voor Floor (die ze niet heeft aangeraakt, haha) en ik wilde eerst The hundred year old man who climbed out of the window and disappeared meenemen, maar uiteindelijk nam ik toch maar gewoon het boek mee die ik al half uit had. Zo veel tijd is er toch niet om te lezen tijdens een stednentrip. 


Mijn Allstars en Nikes gingen ook mee. Op de Nikes kan ik prima een hele dag lopen, ook al vind ik ze niet zo heel mooi meer, en Allstars zijn fijn om mee af te wisselen en voor op de meer modebewuste momenten. 

Sinds kort rol ik alles op wat in mijn koffer zit. Dat scheelt zo veel ruimte! Ik had een klein (handbagage) koffertje mee, maar alles paste er makkelijk in. Ook nam ik de Elle mee om lekker te kunnen lezen en natuurlijk nog wel wat andere dingen die ik niet heb genoemd in dit artikel, zoals medicijnen, ondergoed, muziekboxen en spelkaarten.

Ik nam niet bizar veel mee, maar als nog heb ik dingen niet gebruikt. Op de één of andere manier paste mijn koffer ook terugweg nog makkelijk dicht, en dat terwijl ik er een nieuwe trui bij in moest proppen.

Wat zijn jouw stedentrip essentials?