25-09-15

Herfst details

Als de zomer voorbij is en de dagen korter en kouder worden, moet ik altijd even slikken. Want hoe mooi en fijn de herfst ook kan zijn, ik ben ook heel erg gehecht aan het warme weer, het vele buiten zijn en de vrijheid. Maar goed, als het dan toch herfst is, kan ik ook wel genieten van de dingen die dit nieuwe seizoen brengen. Lekker binnen zitten met kaarsjes bijvoorbeeld. Alle series en programma’s die weer begonnen zijn. De kleuren die in de herfst altijd in de mode zijn. Ja, de herfst is prachtig! In dit artikel laat ik jullie een aantal herfst details zien. 


Het allerfijnste aan de herfst vind ik om me, bijvoorbeeld als het regent, heerlijk terug te trekken op mijn kamer. Dan trek ik mijn allerwarmste trui en sokken aan, steek ik kaarsjes aan en plof ik op mijn bed met een fijn boek en een leuk muziekje. Ik vind het altijd leuk om mijn kamer een beetje herfst proof te maken. Dit jaar kocht ik daarom een aantal lekkere geurkaarsen bij de IKEA. Vooral de geur vanille vind ik geweldig! Ook ben ik verliefd op de lampionnetjes planten, die ik op een vaasje heb gezet. Als ik voor nóg meer warmte ga, wikkel ik mezelf vaak in een dekentje, of trek ik stiekem mijn badjas aan. En wist je dat Esprit hele leuke en warme dekens en badjassen heeft? Mijn favorieten zie je hieronder. De deken zou geweldig staan op mijn kamer, aangezien ik lichtroze en wit behang heb. 

De herfst is natuurlijk ook wel een beetje het seizoen om lekker veel te lezen. Ik heb nog een flinke to-read lijst, waarover ik denk ik binnenkort nog een artikel ga maken. Op dit moment ben ik The hundred year old man who climbed out of the window and disappeared aan het lezen. Volgens mij is het een heel goed boek! Oh, en ik begin toch een klein beetje van mijn geloof te vallen dat ik geen e-reader wil… Het lijkt me toch wel erg makkelijk voor onderweg/op reis, en ik heb het daarom op mijn lijstje voor m’n verjaardag staan. 



Kijk, dit soort herstkleuren vind ik geweldig. Ik heb een beetje een zwak voor bordeaux en oranje/rood/bruine kleding en nagellak. Aan het eind van de herfst heb ik dan ook altijd wel een aantal kledingstukken in die kleur gekocht. Ik heb ook het nagellakje van Essence in de kleur I’m so very er weer bijgepakt. Mijn nagels matchen de verkleurende blaadjes buiten, leuk toch?

Binnen zitten is extra leuk met een muziekje erbij. In de herontdek ik mijn Spotify altijd weer. Ik ben dan ook fanatiek bezig met een afspeellijst voor September maken. Als ik een fijn, vrolijk, mooi of herfstachtig nummer tegenkom voeg ik het toe aan mijn afspeellijst. En ik ben de kwaadste niet, want deze afspeellijst wil ik ook best met jullie delen. 


Waar het dus op neerkomt is dat ik het beste probeer te maken van het binnen zitten. En als het even kan en het herfstzonnetje komt tevoorschijn, dan ben ik meteen buiten te vinden met een dikke sjaal om. Perfect, zou ik zeggen.

Wat zijn jouw herfstfavorieten?