29-09-15

Fotografie: landschappen op Instagram

Dat Instagram mijn favoriete app en ook favoriete social media kanaal is, dat weten jullie ondertussen wel. Maar het type accounts waar ik fan van ben verschilt heel erg per periode. Het ene moment ben ik gek op food-accounts, vervolgens van boeken-accounts en dan weer van Instagrammers die veel landschappen plaatsen. Dat laatste is op dit moment het geval. Het wakkert in ieder geval goed mijn wanderlust aan. Ik deel een aantal Instagrammers met jullie die ik op dit moment geweldig vind.

croyable







Croyable, a.k.a Eelco Roos, is vooral te vinden in de bergen. Daar maakt hij foto's van prachtige meren, gletsjers, uitzichten en bossen. Als hij daar niet is, is hij foto's aan het maken in Nederland. En herkennen jullie de man op de bovenste foto links? Het is Valerio! Ik kwam erachter dat hij met Valerio op reis is, geweldig. In ieder geval, ik volg Eelco al een hele tijd met heel veel plezier en iedere keer valt mijn mond weer open van verbazing. Zijn foto's zijn zo mooi! 

fridayisjesus

Fridayisjesus is het account van de Russische (?) Natasha. Ik heb haar account ontdekt doordat een ander account (die je hieronder ziet) een aantal foto's van haar plaatste. Blijkbaar doen ze aan foto's uitwisselen, want op Fridayisjesus kwam ik ook een aantal foto's tegen van hem. Ook Natasha plaatst volop foto's van prachtige landschappen en stadsgezichten. Door haar foto's ben ik super benieuwd geworden naar Sint Petersburg. 

riversandtwilight



Een Instagram die ik helemaal geweldig vind en waar ik super veel reisbehoefte van krijg is dat van Riversandtwilight. Ik ontdekte zijn account tijdens de citytrip naar Stockholm met Floor, toen zij enthousiast vertelde over zijn account. Hij reist heel veel als (portret)fotograaf en schiet daar meteen ook de mooiste plaatjes van het landschap. Fun fact: ik praat al een hele tijd met hem via Instagram chat. Super leuk om op die manier een beetje contact te hebben met iemand uit Singapore. 

rockkhound

Wat ik altijd bijzonder vind aan foto's van Aziatische plekken is dat ik veel dingen zie die totaal anders zijn dan in Europa. Rockkhound is gevestigd in Bangkok en maakt vooral foto's van de stad. Maar dan wel op een andere, verrassende manier met veel spectaculaire perspectieven. Maar kijk dan hoe cool die wolkenkrabbers er van onder uitzien! Ik heb het account van Rockkhound trouwens ontdekt door op de hashtag #landscape te zoeken, haha. Heerlijk tijdverdrijf tijdens een avondje zonder iets op de TV. 

plndm



Nog een Nederlandse in ons midden: Brechje, of te wel Plndm. Haar foto's zijn vaak heel clean, maar toch heel mooi en speciaal. En het viel mij meteen op dat er veel foto's tussen staan met een hardloper erop, jouw ook? Dat vind ik natuurlijk altijd leuk! Ze maakt goed gebruik van het licht en haar foto's hebben altijd een mooie uitstraling. Ik ben fan. 

Het leuke aan zulke Instagram accounts is dat ik super veel zin heb om zelf ook weer eens een beetje te gaan fotograferen (niet dat ik zo goed ben maar ach). Het nadeel is dat ik zin heb om heel veel geld uit te geven aan reizen én dat ik me soms een beetje talentloos voel. Dat is het leven. Nou dames en heren, ga deze accounts volgen! :D 

Volg je mij al op Instagram? Wat is jouw favoriete Instagram account?