27-09-15

Currently Reading: The hundred year old man who climbed out of the window and disappeared

Volgens mij is dit het boek met de allerlangste titel die ik ooit gelezen heb. Maar de titel maakt dat ik al een hele lange tijd uit keek naar het lezen van dit boek. Klinkt het niet hilarisch en verrassend? Nadat ik meer dan een maand bezig ben geweest in het derde deel van de Alchemisten serie (van dezelfde schrijfster als Academicus Vampyrus) vond ik het wel tijd voor een nieuw en totaal ander boek. Van Floor leende ik een tijdje geleden twee boeken en deze is daar eentje van. 

Ik ben nog maar net begonnen in dit boek - ik geloof dat ik rond pagina 30 ben - maar ik kan nu al geen genoeg krijgen van de schrijfstijl van Jonas Jonasson. Ik heb in de weinige pagina's al meerdere keren stilletjes moeten giechelen om iets wat er gebeurde. Ik denk dan ook dat dit boek me wel gaat bevallen.

Het gaat over een man, Allan, die op zijn 100e verjaardag uit het raam van zijn kamer in het bejaardentehuis ontsnapt. Daar begint zijn reis vol met misdaden, moordenaars, een koffer vol met geld en politie. Tijdens zijn ontsnapping wordt het duidelijk wat voor leven Allan gehad heeft. Een leven waarin hij een grote rol speelde tijdens een memorale gebeurtenis in de 20e eeuw. 

Ik weet eigenlijk niet wat mensen van dit boek vinden, alleen dat de docent die ik vorig jaar voor Engels had ons aanraadde om dit boek te gaan lezen. Verder is het een grote verrassing, wat ik ook wel erg leuk vind. Boeken die enorm gehyped worden vallen me vaak toch een beetje tegen, dus bij dit boek kan ik helemaal zonder vooroordelen erachter komen wat ik ervan vind. Maar leuk lijkt het me wel! 

Welk boek lees jij op dit moment?