08-09-15

4 Books About: University Life

Het leuke van het lezen van boeken is dat ik me vaak herken in de hoofdpersonages en in de situatie waarin ze zich bevinden. Dat is ook de reden dat ik het vaak leuk vind om boeken te lezen die zich afspelen op een universiteit of op een campus. Dit levert vaak herkenbare situaties op. Vandaag roep ik de rubriek '4 books about...' in het leven. Hierin verzamel ik vier boeken die bij hetzelfde thema horen. Dit keer university life, omdat college vorige week weer is begonnen en we met z'n allen wel wat motivatie kunnen gebruiken, toch?




fangirl - rainbow rowell

Status: read
Cath is enorme fan van Simon Snow en voor Cath voelt het fan zijn van Simon Snow net als ademen voor andere mensen. Ze is er de hele dag mee bezig, ofwel met het lezen van boeken waarin hij voorkomt ofwel met het schrijven van fanfictie over hem. Verder probeert ze zich een weg te banen door een nieuw leven op de universiteit, waar ze een leuke jongen ontmoet. 

Jep, ik ben fan van Rainbow Rowell haar boeken. Ik heb fangirl in de kast staan en naast dat het een geweldige cover heeft, is het boek ook heel erg leuk, herkenbaar, én het speelt zich af op een campus. Dit boek kan dan ook niet ontbreken in dit rijtje.

anna and the french kiss - Stephanie Perkins

Status: to-read
Dit boek gaat over Anna. Anna kijkt heel erg uit naar haar laatste jaar op haar school in Atlanta. Daar heeft ze alles wat haar hartje begeert: een leuke bijbaan, een lieve beste vriendin en de jongen die ze heel erg leuk vindt heeft plotseling interesse in haar. Maar dan stuurt haar vader Anna naar een kostschool in Parijs. Ze is doodongelukkig, tot ze een hele leuke Franse jongen ontmoet... 

Ik heb dit boek nog niet gelezen, maar net als sommige andere boeken heb ik dit boek ontdekt doordat veel mensen er foto's van plaatsten op Instagram. Het lijkt me een heerlijke chicklit die je zo even in een dag kunt uitlezen. En ook vind ik dit soort romantische campus-verhalen altijd heel erg leuk om te lezen. 



De indigo bezwering (deel 3 van de Alchemisten) - Richelle Mead 

Status: currently reading
Als jullie mijn blog al langer lezen (en misschien zelfs al vanaf het moment dat ik nog op Sweethippos blogde), weten jullie misschien wel dat ik erg fan was/ben van de Academicus Vampyrus serie, geschreven door Richelle Mead. Ik heb ze alle zes met veel plezier gelezen, en toen was het uit. Maar ik kwam er achter dat Richelle Mead nog een serie van zes boeken geschreven had, met daarin een aantal personages die ook in Academicus Vampyrus voorkomen. Leuk! Deze boeken gaan over Sydney, een alchemist, die op een campus in Californië wordt geplaatst om Jill, de halfzus van de koningin Lissa te beschermen. Dit is natuurlijk niet een heel realistisch en normaal verhaal, maar de dingen die op de campus gebeuren doen me soms wel heel erg denken aan het universiteitsleven. En dat vind ik leuk. De eerste twee delen heb ik verslonden en ook deel 3 is al goed begonnen. 

the secret history - donna tartt

status: to-read
The secret history van Donna Tartt gaat over Richard, de zoon van een benzinepomphouder, die zich inschrijft als student bij het hoogstaande Hampden College. Meteen raakt hij gefascineerd door een select clubje van vijf rijke studenten rond de docent Julian Morrow. Richard zet alles op alles om bij dit groepje te kunnen horen. Uiteindelijk lukt dit, maar in het tweede semester komt Richard erachter dat de vijf een gruwelijke misdaad hebben gepleegd. 

Dit verhaal klinkt zo goed! Het boek staat al tijden in de boekenkast van papa, maar er is lang geleden een keer een ongelukje mee gebeurd (iets met kots van een kind...) en de pogingen die ik heb gedaan om het te gaan lezen kon ik die vlekken die erin zitten niet negeren. Maar het verhaal doet me heel erg denken aan de serie How to get away with murder die ik volg. Misschien is die serie er zelfs wel op gebaseerd? Ooit ga ik dit boek lezen. 

En dit was de eerste '4 books about'! Ik vind het heel leuk om boeken binnen een bepaald thema te lezen en ik hoop dat jullie dat met me eens zijn. Mijn leven is (helaas) echt niet zo'n campusleventje, maar dat maakt het niet minder leuk om over cliché dingen op een campus te lezen. 

Vind jij het leuk om boeken te lezen die zich op een campus/universiteit afspelen?