19-08-15

Dé blogdip

Ik ben Marjolein en ik heb een probleem, ik heb namelijk een blogdip. Voordat ik op vakantie ging had ik al nauwelijks inspiratie, en met moeite is het me toen gelukt om drie artikels vooruit te plannen. Ik verwachtte dat het wel over zou gaan in de vakantie, maar niets is minder waar. Ik twijfelde of ik een artikel wilde schrijven over mijn blog-twijfels/inspiratieloze periode, maar ik besloot het toch maar wel te doen omdat het vaak wel oplucht én jullie mij misschien kunnen helpen.

Er zijn altijd wel periodes dat ik onwijs in de flow van het bloggen zit, en ook tijden dat het even niet lukt. Dat heeft (denk ik) iedere blogger wel eens. Ik kan alleen maar hopen dat de inspiratie weer terugkomt, maar op zich verwacht ik dat wel als ik binnenkort weer begin met studeren en ook weer wat dingen kan schrijven over studie en sporten en weet ik veel wat. 

Maar wat ik lastig vind, is de richting die ik met mijn blog op wil. Weet je hoe 'makkelijk' het eigenlijk is om een duidelijk thema voor je blog te hebben? Op de vorige blog die ik samen met Floor had was dat aan het begin erg duidelijk: we schreven over beauty. Dit is niet alleen voor jezelf fijn, maar ook trek je dan automatisch een bepaald publiek aan. Nu wil ik als blog liever niet meer in een hokje gestopt worden, maar op dit moment ben ik echt zoekende en weet ik totaal niet waar ik heen wil. En ook niet zo goed waar ik het voor doe. Ik ben zelf ook niet tevreden met de artikelen die ik de laatste tijd online heb gezet (vooral achteraf), en aan het aantal reacties en bezoekers te zien zijn de meeste van jullie het daar wel over eens. 

Ik wil geen slechte artikelen plaatsen, ik wil artikelen plaatsen waar ik volledig achtersta en waar ik jullie blij mee kan maken, en ook lijkt het me leuk als ik met mijn blog weer een beetje kan groeien in plaats van krimpen. De vraag is hoe. Maar daar heb ik natuurlijk wel over nagedacht. Deze week komen er hoogstwaarschijnlijk nog even geen artikeltjes online, en misschien volgende week ook wel niet. Het plan is om goed voor mezelf op een rijtje te zetten wat ik wil, en ook wil ik wat artikelen vooruit plannen, zodat ik weer een tijdje vooruit kan. 

Ik wil jullie alvast bedanken voor jullie geduld, en ik beloof dat ik terugkom! Ook zou ik jullie willen vragen om, als je tips of opmerkingen hebt, die achter te laten in de comments. Tot snel!