30-07-15

Vakantievoorbereidingen & koffer inpakken

Als jullie dit lezen ben ik als het goed is al aan het genieten van mijn favoriete vakantieland Italië. Ik heb heel waarschijnlijk al wel een pizza en een ijsje op en ook heb ik vast en zeker al een duik genomen in het zwembad op de camping. De vakantie zelf is natuurlijk het hoogtepunt, maar bij de vakantie hoort ook de voorpret en de voorbereidingen. Ik ben afgelopen zaterdag langzaamaan begonnen met dingen in mijn koffer gooien, en maandag en dinsdag stopte ik de laatste dingen erin en was ik ready to go.


Dit jaar gaan we niet met de auto, maar met het vliegtuig op vakantie. We gaan naar Italië op twee verschillende plekken. De eerste week zijn we te vinden in de streek Umbrië en daarna gaan we nog anderhalve week naar Rome, op een camping daar tien kilometer vandaan. Ik heb er heel veel zin in! Ik wilde dit jaar eens niet veel te veel meenemen, dus heb ik een selectie gemaakt van de leukste kledingstukken. Zeven t-shirts en topjes (veel basics), twee jurkjes, een rokje, een lange broek en een vestje. En natuurlijk een bikini en nog wat meer dingen. Dat moet genoeg zijn!


Ik heb de afgelopen tijd bij verschillende mensen gezien dat ze hun kleding opgerold meenemen in de koffer. Ik had eerst mijn kleding gewoon op een stapel liggen, maar tot mijn grote ergernis was mijn hele koffer toen al vol... Toen besloot ik het opgerold te proberen en hield ik ineens de helft van de koffer bovenop nog over. Daar kan ik nog de laatste dingetjes inpakken. En ook komen er opgerold minder kreukels in de kleren. Top! 


Dit is mijn fancy paklijst. Ik besloot een paklijst te maken zodat ik niets vergeet en zodat ik ook niet veel te veel in mijn koffer prop. Niet alles staat op deze lijst (ik kom altijd weer dingen tegen die er alsnog in moeten), maar het meeste wel. Heb ik het ingepakt, dan kras ik het door.

Omdat we naar Rome gaan, ben ik een beetje het reisgidsje Hoe & Wat Rome aan het doorlezen. De stad heeft een enorm rijke geschiedenis, en het schijnt dat als je totaal niet weet wat er gebeurd is, je niet veel meer dan een hoop stenen ziet. En ik wil er natuurlijk zo veel mogelijk van begrijpen. Hebben jullie toevallig nog tips voor leuke dingen om te doen of lekkere restaurantjes in Rome?

Dit waren een beetje mijn voorbereidingen. Deze dagen moeten we ook nog even naar de winkel om wat laatste dingen in te slaan, en dan zijn we er helemaal klaar voor. Woensdagochtend (gister dus) vertrekken we om 6 uur en om 6:45 willen we in de trein richting Schiphol zitten. Ik kan niet wachten, helemaal met dit rotweer in Nederland...