19-07-15

Summer Vibes: werken, printic en #ohmybookathon

In de zomer is mijn leven niet erg complex. Ik werk een beetje, ik lees een beetje, ik eet een beetje. Een beetje van alles, maar geen dingen waar ik dag en nacht mee bezig ben. Maar genieten, dat doe ik véél. Ik heb niet heel veel dingen waar ik een volledig artikel over kan en wil schrijven, maar de vorige keer dat ik een 'summer vibes' artikeltje maakte met een aantal random dingen werd er positief op gereageerd. Vandaar dus vandaag nog een 'summer vibes'. Dit keer ga ik het hebben over werken, printic, de #ohmybookathon, IKEA en de zomer. 


Werken


Ik werk veel deze weken, maar dat vind ik alleen maar leuk. Ik heb het afgelopen half jaar niet gewerkt, en nu ik weer aan de slag ben bij de Albert Heijn merk ik dat ik het toch wel een heel fijn idee vind om zelf geld te verdienen. En ik vind het nog best leuk ook. Ik ben veel in de ochtenden ingepland, wat wel betekent dat ik vroeg moet opstaan, maar ook dat ik om 13 uur alweer vrij ben en daarna nog kan doen wat ik maar wil. Over anderhalve week krijg ik salaris en ik kan niet wachten. 

ikea

De afgelopen dagen is het weer gelukkig wel weer wat verbeterd, maar er zaten me dagen tussen... Op één zo'n avond met rotweer kondigde mama aan dat we naar de IKEA zouden gaan. Prima, vind ik leuk. Ik hou ervan om door de winkel te struinen, inspiratie op te doen en onzin dingen als rietjes of servetten te kopen (niet echt onzin maar ook niet dat we het nodig hadden). Ook ben ik fan van de kantoor-artikelen van de IKEA. Ik kocht de twee notitieboekjes die je hierboven ziet. Een grote voor personal/blog notes, en het kleintje om mee te nemen naar Italië en het daar een beetje vol te kliederen. Ook nam ik leuke post-its mee. 


#ohmybookathon

De leuke boekenblog Oh My Book organiseert deze week een readathon. Dit houdt in dat je voor een bepaalde tijd (in dit geval een week) gaat proberen zo veel mogelijk te lezen en zo bewust mogelijk te lezen. In plaats van 's avonds voor de TV ga je deze week bijvoorbeeld lezen. Ik besloot me in te schrijven, omdat ik het leuk vind om te lezen én het is heel leuk om gemotiveerd te worden door de andere deelnemers. Ik moet ook gewoon werken, dus ik ga niet 24 uur per dag lezen, maar als ik deze week 2 boeken kan lezen ben ik tevreden. De foto die je hierboven ziet plaatste ik op Instagram en dat was omdat de challenge van de dag was om een bookrainbow te maken. Ik vind het goed gelukt! 


printic

Ik liet foto's vanaf Instagram afdrukken bij Printic, omdat ik genoeg had van de foto's die nu op mijn kast hangen. Dit zijn weer lekker recente foto's en ik vind ze leuk. Nu moet ik alleen nog even bedenken waar ik ze wil hangen... Op mijn kast zoals ik eerst had, of op de muur voor mijn bureau, zodat ik er naar kan kijken als ik aan mijn bureau aan het werken ben. 

zomer

Ik weet niet zo goed wat ik van dit weer moet denken. Het ene moment (zoals nu) is het prachtig weer, het volgende moment is het weer koud en regen en bah. Niet helemaal de zomer zoals ik me had voorgesteld, met lange zomeravonden en veel in de zon liggen. Maar toch, klagen hoeft nou ook weer niet, want er zijn ook genoeg dagen dat het wél mooi is. Ik ben ook al een beetje aan het voorbereiden voor Italië, want over anderhalve week is dat al zo ver. Ik ben aan het kijken welke boeken ik meeneem en wat er allemaal in mijn koffer zou passen, en ook doe ik inspiratie op voor Rome, want daar gaan we ook anderhalve week naartoe. Als je tips hebt, hoor ik dat heel graag.

Geniet van je dagen!