02-06-15

why I love Instagram

Het is niet bepaald een geheim dat ik gek ben op Instagram. Verslaafd aan, misschien wel. Verder ben ik helemaal niet een heel erg sociaal media meisje, aangezien ik bijna nooit Facebook gebruik, mijn Twitter verwijderd heb, en verder naast Whatsapp ook geen indrukwekkende dingen doe. Maar Instagram vind ik geweldig. Ik kan geen dag zonder. En als ik heel lang achter elkaar niet heb gekeken, omdat ik bijvoorbeeld de hele dag college had, neem ik uitgebreid de tijd om alle foto's terug te kijken. In dit artikel deel ik een aantal redenen met jullie waarom ik Instagram zou leuk vind. Trouwens, ik zou het leuk vinden als je me zou volgen




Ten eerste is het op Instagram nooit stil. Altijd, of dat nou om 7 uur in de ochtend is of om 1 uur in de nacht, is er wel een leuke foto te zien, geplaatst door iemand die ik volg. Als ik opsta staat mijn feed vol met foto's geplaatst door mensen die in Amerika wonen (artiesten, bijvoorbeeld) en overdag domineren de Nederlanders en anderen binnen dezelfde tijdzone mijn feed. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik Instagram check, omdat ik het zo ontzettend leuk vind. Ik haal heel veel inspiratie van Instagram, wat ik met social media als Facebook of Twitter nooit heb/had. Inspiratie nodig voor de perfecte combinatie voor couscous? Slechts het gebruik van #couscous is nodig om talloze idee├źn te krijgen. Geen zin om hard te lopen? Dan typ ik even #nevernotrunning of #running in, om me vervolgens schuldig te voelen dat ik op de bank zit terwijl die ene persoon al een halve marathon erop heeft zitten. Ook kom ik vaak outfit combinaties tegen waar ik zelf nooit opgekomen was, en ontdek ik zo af en toe leuke nieuwe blogs. 

Er zijn ook genoeg haters op Instagram, maar over het algemeen vind ik de 'sfeer' die op Instagram hangt altijd heel leuk. Iedereen doet blij, plaatst reacties met complimentjes onder iemands foto en geeft adviezen. Het maakt vaak niet uit of je iemand wel of niet kent, want ik volg zo ontzettend veel mensen die ik in het echt niet ken, maar die ik alleen volg vanwege de mooie foto's. Op Facebook zou ik nooit iemand toevoegen die ik niet ken. En ik vind het ook heel leuk om een kijkje in iemands leven te krijgen. Stiekem scrol ik vaak door iemands feed heen, ook bij mensen die ik niet volg, want ik vind het heel leuk om te zien hoe iemand zijn/haar leven vastlegt in Instagram foto's. 

Met elke like die ik krijg ben ik blij, en soms vraag ik me af hoe het in vredesnaam zou zijn als je duizenden likes per minuut krijgt... Dan kun je er toch ook niet meer van genieten, of wel? Ik vind het trouwens ook leuk om mensen te volgen van wie ik het blog ook volg, om een wat uitgebreider beeld van iemand te krijgen. Op Instagram deel je toch ook sneller de wat kleinere dingen, op een blog niet. 

In een notendop mijn liefde voor Instagram. De liefde is groot! Zelf plaats ik ook gemiddeld 2 tot 3 foto's per week. Niet elke dag, want ik ga geen dingen delen die niet speciaal zijn, maar soms juist meerdere per dag als ik iets speciaals heb gedaan. Als je ook Instagram hebt, herken je deze liefde vast wel. 

Als je Instagram hebt, wat vind je er het allerleukst aan?