16-06-15

update - iedere dag bloggen (#fail)

Het is 16 juni, en dat betekent dat vandaag voor de zestiende dag achter elkaar een artikel online komt. Ik stelde mezelf dit doel, omdat ik hiermee hoopte te bereiken dat ik goed in de blog flow zou raken en ook wilde ik de focus van mijn blog vinden. Mooie doelen, al zeg ik het zelf. Maar ik heb na 16 dagen toch ontdekt dat dit dagelijks bloggen niet de manier is waarop ik dit kan bereiken. Niet op zo'n verplichte manier in ieder geval. Het begint nu verplicht te voelen, waardoor ik soms maar snel een artikeltje moet verzinnen voor de volgende dag, en daardoor gaat de kwaliteit van de artikelen omlaag. Dat is dus wat ik niet wil, en dat is ook niet hoe ik ben. 



Ik ga nu dus gewoon weer terug naar om de dag bloggen, wat voor mij altijd prima beviel. Het kan zijn dat er een keertje wel een extra artikel online komt als ik veel te vertellen heb, en het kan zijn dat er een keer niets online komt als mijn hoofd er niet naar staat om te bloggen. 

Wat ik wel heb geleerd:
  • Bloggen is nog duizend keer leuker dan ik dacht. Het geeft me heel veel energie om er mee bezig te zijn en ik vind het foto's maken en artikelen schrijven zo zo zo leuk.
  • Ik ben kritischer naar mijn eigen artikelen gaan kijken. Dat is ook deels de reden dat ik niet meer dagelijks wil bloggen. Ik kan geen goede kwaliteit meer leveren als ik moet bloggen, en dat vind ik niet leuk. 
  • Er bestaat geen focus voor mijn blog vrees ik. Mijn interesses zijn nou eenmaal nogal uiteenlopend - mode, lifestyle, het leven, boeken, ... - en ik kan niet kiezen waar mijn blog over zou moeten gaan. 
  • Zo veel respect voor bloggers die elke dag één of zelfs twee artikelen online zetten die ook nog eens goede kwaliteit hebben (oké, zij zijn vaak fulltime blogger, maar toch).
  • Ik vind jullie, mijn volgers, zo leuk. Ook nu ik de harde kern die bijna altijd een reactie achterlaat wat beter leer kennen. Vind ik zo leuk! 
  • Elke dag bloggen naast een tentamenweek is redelijk pittig. Maar gelukkig heb ik het overleefd.